tirsdag 6. oktober 2015

Litt glemsk kan en si ja...

Ja, om det er alderen som tynger vites ikke, eller kanskje det bare er at jeg fortrengte hele bestillingen... Hehe...

I juli bestilte jeg nemlig løk fra Eurobulb, og det gikk fort i glemmeboken hva jeg egentlig bestilte. Jeg bestilte sendingen slik at den skulle sendes den 10. september fra Nederland, men den 21. hadde jeg ikke hørt noe fra de og jeg måtte purre på bestillingen. Så det er ikke bare jeg som er glemsk...
I alle fall kom pakken til Oslo forrige mandag, og med postens sendrektighet kom pakken hit på lørdag. 18 kg veide den og jeg syntes å huske at jeg hadde bare bestilt litt og at det var de to andre som var med på bestillingen som skulle ha mesteparten... Så feil kan en ta...

Allium cernuum 
Narcissus poeticus Albus Odoratus flore pleno
Tulipa 'Black Hero' 
Tulipa 'Evergreen'
Tulipa 'Sweet Love'
Muscari neglectum
Tulipa 'Spring Green '
Tulipa 'Florosa'
Fritillaria elwesii
Allium spaerocephalon
Allium christophii
Narcissus 'Thalia'
Muscari 'White Magic'
Allium 'Violet Beauty'
Allium 'Purple Sensation'
Fritillaria Meleagris Mix
Tulipa viridifolia 'China Town'
Allium roseum grandiflorum
Allium caerueum 'Azureum'
Crocus 'Striped Beauty'
Muscari 'Azureum'
Muscari 'Valerie Finnis'


Jaja, det blir sikkert mye fint å se på til våren... ;)

'Valerie Finnis'  som er min yndlingsperleblomst...



50 kommentarer:

  1. Ja jeg skal love for, at du har handlet igennem, det bliver flot til foråret.
    Nu har du så et stort arbejde med løglægningen. God arbejdslyst :)
    Klem

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, jeg håpet at det blir fint :)
      Takk!

      Klem

      Slett
  2. Så fint det kommer att bli. håller med dig den ljusblå pärlhyacinten är fin.
    Ha det fint!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, den er veldig fin. Liker så godt den lyseblå fargen.

      Ha det godt!

      Slett
  3. Hi Marit,
    I just missed you last log, what a beautiful! Especially the first picture is very beautiful!
    And with your current order comes in the spring reattach many beautiful things.

    With love, Gerry

    SvarSlett
    Svar
    1. Hi Gerry,

      Thank you!

      I hope so :)

      Love, Marit

      Slett
  4. Nydelig lyseblå perleblomst. De er bare et så stort høydepunkt om våren. Og gratulerer med stor pakke med løk som er kommet gjennom! Kjempemoro!!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, den er veldig fin. Løk blomster er et høydepunkt om våren, ja.
      Takk!

      Slett
  5. Oi, det var mye løk! Da har du en hel jobb foran deg! Men det kommer til å bli praktfullt til våren! Lykke til med løkene! Ha en fin dag :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det er en stor mengde løk!
      Jeg håper på det.
      Takk!

      Ha en fin dag du også!

      Slett
  6. Oi sann, dette blir bra! Jeg kjenner igjen en del av navnene, og jeg regner med du viser bilder når de blomstrer neste år, så lærer jeg hva de andre er også:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, jeg håper på det!
      Det skal jeg gjøre :)

      Slett
  7. Det er da herligt, at være småglemsom. Så bliver man så glad overrasket, når der kommer en pakke :)
    Det bliver flot til foråret.

    SvarSlett
  8. Sikke en dejlig overraskelse :-) God fornøjelse med løglægningen! Jeg håber på billeder til foråret :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, ikke sant! Takk!

      Det kommer garantert bilder til våren :)

      Slett
  9. Det ser ud, som omdu har bestilt løg, som blomstrer over en lang periode, så der bliver noget at glæde sig over både først og sidst påforåret.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, jeg håper det blir en lang blomstring. Det er så hyggelig med løk blomstring med en gang når snøen blir borte.

      Slett
  10. 18 kg, det er mye :-) Håper vi får se bilder av plantene til våren.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, hele pakken var på 18 kg. Mine løk veide nok 7-8 kg. Men ut av det blir det mange blomster :)
      Det blir garantert bilder til våren ja :)

      Slett
  11. Ser ut som om du har litt å ta deg til noen dager framover. Og så kan du virkelig glede deg til våren ;-)
    Det var jo godt du fikk dem før frosten.
    Kos deg i hagen.:-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, jeg har hatt mye jobb med å legge de ned, men nå er jeg ferdig. Jeg gleder meg til våren ja!
      Ja, jeg bestilte de slik at jeg skulle rekke å få de i bakken før det.

      Kos deg du også!

      Slett
  12. Hei Marit

    Det kender jeg godt - skal netop ned og hente en pakke med martagon hybridder:)
    Den havde jeg også lige glemt!
    En flot bestilling Eurobulb kan anbefales:)

    Ha en dejlig aften

    SvarSlett
    Svar
    1. Hej Karsten

      Ja, jeg er nok ikke den eneste som glemmer ;)
      Det hørtes ut som en hyggelig pakke!
      Ja, de har veldig flott løk.

      Ha en deilig dag

      Slett
  13. What a lovely idea for me to know, Marit, I just have to look at the pictures .....
    Gr Jan W

    SvarSlett
    Svar
    1. Yes, but I hope you can enjoy the picture next spring :)

      Slett
  14. Hej Marit
    Så skal foråret i jorden det ser rigtig godt ud det du har fået hjem. Vallerie Finnis er meget yndig.
    Klem

    SvarSlett
    Svar
    1. Hej Anne

      Ja, en må gjøre den jobben nå for å ha mye å glede seg til neste vår. Jeg håper det blir fint :)
      Ja, den er veldig søt.

      Klem

      Slett
  15. Gleder meg til å se bilder av vårblomstringen din - det må jo bli et hav av tulipaner og allium og annet lekkert. :)

    SvarSlett
  16. Javisst är det konstigt det där med minnet :) Men oj så mycket fint du beställt. Vilken vacker blommande vår du kommer att få. Tack för namnet på 'Valerie Finnis', ljusblå pärlhyacinter är min absoluta favorit och den sorten ska jag försöka få tag på. Jag minns haven av ljusblå pärlhyacinter från mitt besök i Keukenhof i våras. Jag köpte en sort men den visade sig vara blå med vit topp. Vacker var den men jag hade velat haft en helt ljusblå. Tror den hette 'Ocean Magic' eller något liknande. Det där med minnet du vet ;)

    Önskar dig en fin onsdag!

    Kram Anita

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, ikke sant ;)
      Jeg håper det blir fint, ja. Det finnes noe flere lyseblå sorter av Muscari også. I fjor kjøpte jeg en sort som het 'Baby's Breath' og som også er lyseblå. Vakker den også, men de er ganske like de to. 'Ocean Magic' kjøpte jeg i fjor, og den er også veldig fin. Jeg er veldig glad i alle sorter Muscari :) Så du husket riktig navn!
      Ja, det er lett å glemme bort saker og ting... ;)

      Ha en fin onsdag du også, Anita!

      Klem, Marit

      Slett
  17. Hello Dear Marit!
    Wow!
    Fantastic spring flowers - grape hyacinths.
    I also have planted a flower bulb.
    Beautiful photo.

    Kisses and greetings.
    Lucia

    SvarSlett
    Svar
    1. Hello Dear Lucia!

      Thank you!

      Hugs, Marit

      Slett
  18. Oj, det var en lång lista på lökar! Det blir spännande att se dina bilder sen i vår, du får nog en fantastisk blomning.
    Ha det fint!
    Titti

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det ble mange flere løker enn jeg trodde, så det ble en lang liste til slutt.
      Gleder meg til våren!

      Ha det godt!

      Slett
  19. Hei Marit!
    Synes det er kjempemorsomt. Du har så mange jern i ilden når det gjelder hageliv, at noe må glemmes. Sånn er det å være hagegal, og det synes jeg man skal være. Tenk hvor fint det blir til våren.
    I morgen skal vi hente løk som kom fra Holland i går. Jeg skal si deg at det har tatt tid.
    Klem Anne

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Anne!

      Ja, det er jo morsomt :) Sånn er det bare ;)

      Å være hagegale gir mange gleder Kjjenner til det ja, for posten bruker evigheter på å tollbehandle import pakker.

      Klem, Marit

      Slett
  20. Det høres enormt ut i mine ører :-) Skulle gjerne ha vært i hagen din til våren. Det må jo bare bli praktfult. Lykke til! Hilsen fra Liv

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det ble mye løk, men også mye å glede seg til :)
      Takk!

      Slett
  21. Så fint! Lite skillnad mot här i Spanien! Här känns det som sommar!

    SvarSlett
    Svar
    1. Kan tenke meg det er stor forskjell herfra og ned til Spania! Må være deilig å være der nå :)

      Slett
  22. Det var mange spennende løker du har kjøpt deg, det blir nok vakkert i hagen til våren.
    Allium Spaerocephalon er en favoritt hos meg, selv om den først blomstrer i juli.

    Ha en fin torsdag!

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg håper på det!
      Den kjøpte jeg i fjor, og den blomstret nå i sommer. Veldig fin løk, så den måtte jeg ha flere av :)

      Ha en fin kveld!

      Slett
  23. Jeg håper du hadde en fantastisk våren blomster, pærer og planter som nå tror du. Ikke alle av blomst. Hilsen.

    SvarSlett
  24. Ja, det var en lang liste. Hvert år tenker jeg å kartlegge løkene jeg har i hagen sånn at jeg kan rydde plass til flere, men foreløpig har det bare blitt med tanken. Kanskje til våren...
    Hilsen Ingeborg

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det ble det til slutt. Det er helt sikkert en god ide hvis en får gjennomført det!

      Slett
  25. Med kataloger på papir og nett er det fort gjort å gå bananas - og "glemme" etterpå
    Har litt stående på verandaen nå. Siste eske kom i dag. Bare å komme i gang og grave!
    'Valerie Finnis' er den lekreste :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, ikke sant...For en gang skyld har jeg ikke bestilt fra andre enn Eurobulb, men det ble da likevel nok... ;) Ja, da må du komme deg i gang og få gravd. Det synes jeg også! :)

      Slett

Et lite vårtegn...

I dag så jeg svarttrosten/ Turdus merula for første gang i  denne vårvinteren som vi har nå. Jeg forstår godt at den ikke har villet komme t...