fredag 30. oktober 2015

Fargebomber...

I Blommig fredag denne ganger skal det vises frem fargebomber, og det første jeg tenker på er roser :)

Men så slår det meg at det er også andre fargebomber i hagen, og i dag velger jeg å ha med noen av de. Vi skal tilbake til 14. juni, og det er virkelig er fargerik tid i hagen akkurat da...



Iris versicolor med en mørk vakker farge...

En humle på vei til godsakene som ser ut som gull, men som er en Iris sibirica


En lilla syrin som blomstret overdådig...

En rosa silkepeon...


Til slutt en trepeon som jeg kjøpte på Plantasjen for noen år siden, og som blomstret for første gang i vår...

Jeg lengter allerede etter våren igjen...

Se flere fargebomber her :)

80 kommentarer:

  1. Underbara bilder och färger. Pionerna är väldigt vackra. Ha en fin helg!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! Ja, det er de. Ha en fin helg du også!

      Slett
  2. Ja, her er vi ovre i en enorm kontrast til de farver, vi er omgivet af lige nu. Ens øjne bliver faktisk bombarderet af farver.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det har vært mye fine farger her også, men nå er de på retur.

      Slett
  3. Hej Marit.Hvor er det dejligt at se de smukke blomster.....................nu kan man bare drømme sig til næste sommers blomsterflor.
    Rigtig god weekend i det nordlige knus Jette

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Jette

      Ja, vi trenger å ha litt blomster å se på nå i disse mørke tider. Det er bare å glede seg til neste år ☺

      Riktig god weekend til deg også!

      Slett
  4. Jeg synes særlig den mørke blå irisen er lekker.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, den har en nydelig mørk farge ☺

      Slett
  5. Dejlige farvebomber, det er skønt at se de farver nu.
    Klem

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det er fint å ha de å se på nå når det bare er gråvær.

      Klem

      Slett
  6. Hej Marit!
    Så vackra bilder, Silkepionen är helt fantastisk.
    Ha en fin helg!
    Marika

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Marika

      Tusen takk! Ja, de er så fine.

      God helg!

      Slett
  7. Nice series Marit. Beautiful colors indeed, nowadays there are not so many flowers but the colors of fall are beautiful too. I wish you a good weekend. Gr Jan W

    SvarSlett
    Svar
    1. Thank you, Jan! Yes, the fall is very beautiful too. But I like summer best ☺

      Have a nice weekend!

      Slett
  8. Jag längtar också till våren:) Jättefina bilder. Pionen är så vacker.
    Ha en fin helg
    Kram Maria

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, hvem gjør ikke det ☺ Tusen takk! Pioner er veldig vakre ja, enten det er vanlige eller trepioner.

      Ha en fin helg!

      Klem, Marit

      Slett
  9. Ååå, nydelege fargebomber !
    Kjekt å sjå tilbake på, og like kjekt å sjå fram til :)

    Ha ein fin fredag.
    Klem frå Anne-Mari

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! Ja, det er helt sikkert ☺

      Ha en fin helg!

      Slett
  10. Nydelige bilder. Nå savner jeg juni!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! Ja, det gjør jeg også ☺

      Slett
  11. Flotte fargebomber! Blå iris og rosa peoner er blant favorittene! Ha en fin helg :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! Ja, de er mine favoritter også ☺

      God helg!

      Slett
  12. Flotte fargebomber! Og pioner er nå det lekreste da..
    Ha en fin helg :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! Ja, de er veldig fine.

      Ha en fin helg du også!

      Slett
  13. Det var mange flotte fargebomber fra tidlig sommer. Den øverste irisen var lekker synes jeg.

    Ha rn fin helg!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! Ja, den liker jeg også veldig godt.

      God helg!

      Slett
  14. Great to see you go back to your beautiful summer flowers!
    Have a nice weekend!

    Love, Gerry

    SvarSlett
    Svar
    1. Thank you!

      Have a nice weekend you too!

      Slett
  15. Ja, jeg tenker roser (bombe)! Vidunderlige iris :)
    God helg til deg!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det var en bombe ;)
      De er helt nydelige disse irisene ja.

      God helg!

      Slett
  16. Mycket vackert, speciellt irisarna. Ha en skön weekend.

    SvarSlett
  17. Humm så mye fint, det er godt en har tatt bilder så de kan nytes flere ganger.
    God helg Marit.

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! Ja, det er det som er så fint med bilder, for de kan nytes uendelig mange ganger ☺

      God helg til deg også, Marit

      Slett
  18. Hei Marit!
    Dette var vakkert. Blåfargen på irisen er helt utrolig. Gjett om jeg lengter etter våren og peoner. God kveld!
    Klem Anne

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Anne!

      Ja, den blåfargen er veldig fin. Er av mine favoritter ☺

      Du er ikke alene om det, nei... ;)

      Klem, Marit

      Slett
  19. Hei Marit

    Super med glade farver nu - Flotte Iris!

    Ha en dejlig aften

    SvarSlett
    Svar
    1. Hej Karsten

      Ja, vi kan trenge de nå med dette gråværet vi har. Tusen takk!

      Ha en deilig dag

      Slett
  20. Så fina färgbomber du visar, tack! Många favoriter, inte minst pionerna, får mig att längta till våren.
    Kram Kristina

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! Ja, peoner er favoritter her også. Liker de veldig godt.

      Klem, Marit

      Slett
  21. Flotte iris!
    Vi ser alt frem mot sommeren igjen:)
    Navnet på prydkirsebær treet skal jeg sjekke,har det ikke for hånden.
    God helg:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! Ja, det gjør vi ☺

      Kjempefint! Det hadde utrolig flotte farger nå på høsten.

      God helg!

      Slett
  22. the flowers must sleep for a while to be beautiful again. :)

    SvarSlett
  23. Så utrolig fine blinkskudd! De peonene var bare helt smekre.

    SvarSlett
  24. Jeg savner allerede blomstene i hagen. Dessverre er det fortsatt høst, så vinter og til våren, lang ventetid. Hilsen.

    SvarSlett
    Svar
    1. Me too! We both long for summer ☺

      Slett
  25. Hej Marit!
    Klart man längtar efter våren igen, men tiden går snabbt till mars igen och de första vårteckna, tro mig. Underbara iris, du visar, och pioner! Trevlig helg! Hälsn AnnA

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Ann!

      Ja, vi lengter jo alle etter våren igjen, men det går jo fort som du sier.
      Tusen takk!

      God helg!

      Slett
  26. Mmmm ... vilken försommarlängtan jag fick. Silkespion är ett passande namn för jag kom att tänka på silke när jag såg den. Och syrener ... tänk när dom blommar igen. Jag kan nästan känna doften. Roligt med trädpionen som blommar. Inte alltid helt lätt att få dom att blomma.

    Önskar dig en fortsatt fin helg!

    Kram Anita

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, en kan få det av å se på bildene fra i sommer ☺
      Silkepeon passer ganske godt ja, for blomstene kan ligne på silke.
      Syriner dufter så herlig, at de må en bare ha i hagen.
      Nei, de kan være litt vanskelige å få i blomst. Håper den vil blomstre heretter.

      Haven fin helg du også!

      Klem, Marit

      Slett
  27. Vilken frasig fin kjol på din buskpion, förstår så väl att du längtar efter nästa vår. Fina irisar.
    Trevlig helg!
    /Anette

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! Ja, det er enkelt å lengte etter våren nå. Håper at vinteren går fort.

      God helg!

      Slett
  28. Jodå, skulle man välja den färgrikaste månaden utifrån bildarkivet blir det nog juni här också. Då är det färgkaskader överallt. Jättefina bilder!
    Ha en skön helg!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, juni er en flott måned på alle måter ☺
      Tusen takk!

      God helg!

      Slett
  29. Flotte fargebomber du viser :-)

    SvarSlett
  30. Nydelige fargebomber Marit ! Merker at jeg begynner å glede meg til neste vår og
    sommer... syriner og ikke minst trepeoner, din er virkelig vakker :-)
    Ha en fortsatt fin helg.

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! Ja, vi har mye å glede oss til ☺

      Ja, jeg er veldig fornøyd med den. Kjøpte den på Plantasjen.

      Ha en fortsatt fin helg du også!

      Slett
  31. Underbara färger och former du bjuder! Försommarens skirhet, härligt!
    Allt gott!
    /Katarina

    SvarSlett
  32. Så dejligt at se sommerbilleder af dine smukke blomster!
    Ha' en rigtig god søndag, Marit, klem!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk!

      Ha en deilig aften, Gitte, klem!

      Slett
  33. Spännande med iris, det ska bli så kul att få se bilder av dina nya. Silkespion - vet du det latinska namnet? Den hade så otroligt vackra kronblad och rosa är en favoritfärg.

    Kram, Carina

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, jeg gleder meg veldig til at alle de nye en gang vil blomstre.

      Jeg trodde det var en silkepeon, men når jeg gikk til den dagen jeg tok bildet ser jeg at det jeg tror er en silkepeon, er trepeonen i knopp. Den lignet på en vanlig peon, men det var det ikke ;) Beklager det! Den kjøpte jeg på Plantasjen, og xen hadde ikke noe sortsnavn dessverre.

      Klem, Marit

      Slett
  34. Så fine bilder! Aller finest var den første Irisen - snakk om lekker farge!
    Klem Nora

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! Ja, den er veldig fin ☺

      Klem, Marit

      Slett
  35. Så deilig og se så mange fine blomster idag, for her stormer det og regnet pøser ned idag.

    Ha en fin søndag.

    Lisbeth :O)

    SvarSlett
  36. Wow,
    What beautiful flowers. They bloom in half a year.
    Autumn is now very colorful. But I prefer the flowers.
    Have a nice week.
    Greetings.
    Lucia

    SvarSlett
    Svar
    1. Thank you! Yes, I prefer summer too ☺

      Have a nice week!

      Slett
  37. Ja det var fargerike bomber!
    Nydelig farge på irisen, jeg har bestemt meg for å ha noen iriser i den nye hagen min, nå som jeg har en mer solrik hage. Det er så mange flotte med helt nydelige farger.
    Skjønner at du lengter etter våren, vi får håpe på en mild og kort vinter :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, den har en vakker farge! Det finnes så mange flotte sorter, så du finner sikkert mange flotte sorter som passer i hagen din.
      Ja, det får vi håpe på! ☺

      Slett
  38. Skønne klare og kraftige farver :) Lige noget jeg trænger til i disse meget disede novemberdage.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det er deilig å se på sånne farger nå. Vi kan behøve det ☺

      Slett
  39. Hei igjen:)
    Prydkirsebær treet mitt heter: Prunus serrulata "Kanzan"

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! Da skal jeg lete etter den til neste år ☺

      Slett
  40. Så vackert, Marit! Den första bilden tilltalade mej enormt!

    SvarSlett

Et lite vårtegn...

I dag så jeg svarttrosten/ Turdus merula for første gang i  denne vårvinteren som vi har nå. Jeg forstår godt at den ikke har villet komme t...