torsdag 30. august 2012

Endelig blogginnlegg med nye bilder!

Jeg ble til slutt så lei av dette problemet med bildene at jeg innstallerte enda en nettleser. Jeg måtte jo bare prøve om det var like umulig med den som de to andre jeg har på pc'n  fra før. Jeg er så glad for at dette gikk helt fint nå etter ørten forsøk... ;-)

Siden Edgar ville se den nye rognen min, så skal han få det ønsket oppfylt :-)


 Dette er altså rognen som jeg kjøpte sist helg på det lokale gartneriet. Navnet er jeg enda ikke helt sikkert på er rett, men på lappen på treet står det Sorbus pogonpetala. Dere ser i alle fall fargen på bærene her. De lysner mer og mer til eldre de blir. Tror de blir nesten helt hvite til slutt.

Det kommer nok mange innlegg i dagene fremover nå som jeg endelig får lagt ut bilder!  ;-)

14 kommentarer:

  1. Skikkelig lekker rogn! Blir den stor tror du? Jeg har noen selvsådde, men man hvet jo ikke helt hva som kommer før de har blomstret og satt bær. Gratulerer med at du endelig fikk ordnet med bildene. Vi har vel mye å glede oss til da?!

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg vet faktisk ikke hvor stor den blir. Jeg ser at den en podet inn på en grunnstamme. Så det kan bli spennende å følge med på :-)
      Ja, jeg er kjempeglad for at det fantes en løsning på dette problemet. Det er nok endel bilder som kommer fremover nå ja :-)

      Slett
  2. Så bra at du fant en måte å omgå problemet på, så du får lagt ut bilder igjen.
    Rognen din var nydelig! Elegant bladverk og flotte bær.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, en må visst tenke litt i andre baner for å få løst dette problemet. Glad det fungerer nå i hvertfall.
      Ja, den har mørkt blankt bladverk helt ulikt vanlig rogn. Bærene er grunnen til at jeg kjøpte den :-)

      Slett
  3. Puha, det var drøjt at få det i gang igen - glæder mig allerede til dine mange indlæg ;-)
    Dejligt træ du fik hjem i haven. I denne tid kan man rigtig nyde rønnebærtræer med deres smukke løv og bær og fuglene vil senere være lykkelig når de guffer bærene i sig.
    Skøn aften ønskes du, her er der lige nu det smukkeste gyldne aftenlys,
    knus Rose

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det var drøyt å få det i gang igjen, men nå fungerer det og det er det viktigste. Ja, jeg håper at fuglene vil spise de bærene opp når de er modne. Jeg har vanlig rognebær her på tomten også, så fuglene har nok å spise av. Ja, det er faktisk flott kveldslys her også akkurat nå. Ha en fin aften. Klem Marit

      Slett
  4. Cieszę się, że już jest dobrze i możesz umieszczać zdjęcia. Oby już tak zostało na zawsze. Śliczne są jagody na tym krzewie. Pozdrawiam.
    Jeg er glad for at han er godt, og du kan legge inn bildene. Ville ha vært så evig. Er vakre bær på busken. Hilsen.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, jeg er glad for at jeg får lagt bilder inn igjen. Ja, busken har vakre bær.

      Tak, cieszę się, że mogę umieścić zdjęcia ponownie. Tak, krzew ma piękne jagody.

      Slett
  5. Väldigt fin rönn du köpte, och bären är ju väldigt vackra i färgen!
    Skönt att du fått ordning på datorn!

    Ha det gott!
    /Ruben

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, endelig så ble det orden på bildene :-)

      Slett
  6. Takk for det :-) Den var kjempelekker!
    Jeg har bare den med hvite bær, ikke dum den heller.

    SvarSlett
    Svar
    1. Helt enig med deg, den med hvite bær er veldig fin den også :-)

      Slett
  7. Super du kan lægge billeder på bloggen igen:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det er jeg glad for at jeg kan igjen :-)

      Slett

God jul eller var det god påske?

 Vi er så heldige her nå for værgudene ombestemte seg brått angående våren. Snøen har lavet ned i to dager her, men heldigvis så blir det ik...