onsdag 7. september 2011

Primula i september...

Det er jo hyggelig at vårblomster tar en reprise av vårblomstringen på høsten. Jeg kjøpte noen primula i vinter i en blomsterbutikk, og plantet de ut i vår. Da startet de med å blomstre med en gang, og gjentar det nå.


Ellers er det solhattene som fortsatt lyser opp i hagen
'Fatal Attraction'
'Milkshake'
Sommerfugler er glade i solhatter



Det har regnet så mye i det siste at det er nesten skummelt hvor mye som kommer ned på en gang. Nå håper jeg at "monsun" tiden er over, og at vi får en fin høst!

12 kommentarer:

  1. Hej Marit.
    Flotte billeder.
    Mine aurikler blomster også igen, og flere af mine rhododendron.
    Tror at det er den lidt kolde / fugtige sommer der er skyld i det.
    Ønsker dig en god onsdag.
    Knus Hanne Bente

    SvarSlett
  2. Hei Hanne Bente! Ja, jeg har også noen rhododendron som blomstrer på nytt igjen nå. Det er nok som du sier, det er nok denne fuktige sommer som har vært god for plantene. Ha en fin dag du også! Klem, Marit

    SvarSlett
  3. Nydelig fylt primula! Her er det også rhododendronen som blomstrer igjen nå.
    Flotte solhatter! Jeg er litt plaget med at sneglene tar de om våren, tror jeg har en igjen nå.

    SvarSlett
  4. Flott bilde av solhatt og sommerfugl i headingbildet.
    Mange flotte solhattbilder, spesielt "Fatal Attrakction" og "Milkshake.

    Her regner det også stort sett hele tiden, så vi får håpe på noe opphold snart!

    SvarSlett
  5. Ja, nå trenger vi litt mer stabilt godvær. Jeg blir jo aldri ferdig med lukingen, rekker en bøtte med ugras, og så bøtter det ned igjen. Og løkene kan bare vente med å komme ned i jorda.

    SvarSlett
  6. Flotte solhatter du har. Tror nok jeg må investere i flere til neste år jeg også.
    Vi får krysse fingrene for en flott høst, selv som det på disse kanter ikke har startet så bra.

    SvarSlett
  7. Tack och pris för solhattar, dom är så vackra. Dessutom tåler dom en del regn tror jag. Men primula, det trodde jag var en ren vårblomma, så kul att den blomstrar :)

    SvarSlett
  8. Mariann, ja det er artig med gjenblomsring av planter. Jeg er ikke plaget av snegler her, så mine solhatter får heldigvis stå i fred.

    SvarSlett
  9. Randine, ja de solhattene er fine, det synes jeg også. Hyggelig med noe som lyser opp i alt regnet som har vært i det siste.

    SvarSlett
  10. Bjørg, er vi heldige får vi opphold frem til søndag, da skal det bøtte ned i kjent stil igjen. Ugrasset har jeg gitt opp for i år...

    SvarSlett
  11. New Dawn, jo solhatter er flotte planter på senhøsten når nesten alt annet er ferdigblomstret. Det finnes jo så mange fine sorter å få tak i, at det er en fryd. Får håpe været bedrer seg hos deg.

    SvarSlett
  12. Mia, ja de tåler endel regn, men jeg ser på flere av de at det kanskje har vært litt i overkant i det siste. Får håpe finværet holder seg i noen dager. Primula kan blomstre inntil tre ganger pr. sesong har jeg sett. Hyggelig det!

    SvarSlett

God jul eller var det god påske?

 Vi er så heldige her nå for værgudene ombestemte seg brått angående våren. Snøen har lavet ned i to dager her, men heldigvis så blir det ik...