lørdag 24. juli 2010

Flere liljer...

'Blackberry Intrique'

'Netty's Pride'
'Party Diamond'
'Tiny Padhye' kun 20 cm høy...
'Tobin'
'White Kiss'  Denne kjøpte jeg fra Zimtrade. Jeg har en annen som er helt identisk men som heter 'Courier' og kommer fra en import fra Canada. Jeg tror at den har rett navn. Zimtrade er ikke alltid så nøye med navn...

For to dager siden sprang det ut en kjempemørk daglilje som var dobbel. Jeg fikk dessverre ikke somlet meg til å ta bilde av den. Den har ikke blomstret før, og kommer fra en import på hagegal for noen år siden. I går sprang det ut en ny blomst, men den var ikke dobbel. Snålt at det kan være både enkle og doble blomster på samme plante.

Her om dagen hadde jeg et kjempekoselig besøk av toveve og mikkel fra hagegal. Det er alltid hyggelig å få hagebesøk!

9 kommentarer:

  1. Courier'en har jeg og. Nydelig! 'White Kiss' skal vel ha fregner innerst?

    Kjempesøt 'Tiny Padhye', da :-)

    SvarSlett
  2. Villrose, ja Courier er en nydelig lilje. Jeg har sett så mange forskjellige bilder av White Kiss, at jeg er ikke helt sikker på hvordan den egentlig skal se ut. Men du har sikkert rett, har sett flere med svarte fregner.

    SvarSlett
  3. Hos meg er det bare de "vanlige" gammeldagse brannliljene som har spruttet ut enda, så jeg går og venter i spenning. Har en del nye i år....

    SvarSlett
  4. Ingrid, da har du noe å glede deg til. Alltid morsomt å se nye liljer for første gang!

    SvarSlett
  5. Ååå...så mange flotte liljer du har Marit! Mange skjønne bilder i innleggene under også :) Irisene dine er et syn!
    Så moro at Appleblossom overlevde hos deg! Du må ta bilder så jeg ser hvordan den blir :)

    SvarSlett
  6. Lekre liljer, Marit! Det er nok tidligere hos deg enn her, jeg venter fortsatt på de litt seinere liljene.

    SvarSlett
  7. Takk for sist. Det var koselig :-) Du har virkelig mange flotte liljer :-) Nå har de begynt å blomstre for fullt her også.

    SvarSlett
  8. Ninni, så synd at dine gikk ut. Jeg skal huske på å få tatt bilde av 'Appleblossom' når den springer ut. Rart den overlevde her da!

    Håkan, takk for det! :)

    Berit, ja det er vel noe kaldere hos deg enn her. Men da har du i hvertfall mye å glede deg til !

    Tove, tusen takk igjen for hyggelig besøk! Du er hjertelig velkommen hvis du skulle være på disse kanter igjen :)

    SvarSlett

God jul eller var det god påske?

 Vi er så heldige her nå for værgudene ombestemte seg brått angående våren. Snøen har lavet ned i to dager her, men heldigvis så blir det ik...