torsdag 18. februar 2010

Noen hosta på R...

'Risky Business'

Denne er en av mine favoritter. Sport av 'Striptease' og den vokser relativt fort. Trives i halvskygge og er av medium størrelse. De bittesmå hostaene som synes på bildet er frøplanter av frø som har sådd seg selv.

'Reversed'

Medium størrelse, vokser sakte og trives som mange hosta i halvskygge.


'Revolution'

Dette er en av de seneste hostaene som kommer opp her, men den er verdt å vente på. Medium størrelse og litt sen vekst. Trives best i halvskygge.
Snøen laver ned som bare det her, og det er lenge til det er vår ser jeg :(

12 kommentarer:

  1. Det var flotte hostaer. Åh, som jeg gleder meg til våren.

    SvarSlett
  2. Helt lekre, særlig den øverste!

    Ja, nei, nå laver det ned igjen, gitt.

    SvarSlett
  3. Der var hun igang igjen med fristelsene sine. Du burde få provisjon av mersalget du skaper! (Risky Business var rålekker, sikle!)

    SvarSlett
  4. Reversed var nyyydelig! Og så flott headerbilde du har fått med søtt lite ekorn :)

    SvarSlett
  5. Tove, ja det gjør jeg også. Men det er lenge til våren dessverre. Her snør vi ned :(

    SvarSlett
  6. Villrose, ja den er flott :)

    Her har det lavet ned siden tirsdag, det holder visst ikke opp!

    SvarSlett
  7. Berit, med tid og stunder selger jeg hosta selv ;)
    Ja, den er absolutt en sikleplante.

    Fristelser er til å la seg frista av ;)

    SvarSlett
  8. Ninni, jeg skjønner at du har fått øynene opp for de gulgrønne hostaene!

    SvarSlett
  9. Nydelige små hostaer og de er verd å vente på alle sammen.
    Her er det jo også skikkelig vinter i år, jeg liker det jo, men begynner snart å bli "mett".
    Nå forstår jeg litt bedre når du skriver om hvor mye du lengter etter vår og at snøen skal forsvinne. Men det er jo fremdeles februar sier jeg til meg selv, og selv om vi pleier å ha en og annen blomst i hagen på denne tiden så ER det fremdeles vinter.
    Jeg lengter etter vår, men skal ikke klage ennå:)

    SvarSlett
  10. Disse var bare helt lekre Marit!
    Jeg så mange lekre hostaer på danmarksturen i fjor, og det ble nesten flere hostabilder med hjem enn andre blomsterbilder %-)

    SvarSlett
  11. Sukk, våren synes temmelig langt unna, ja, men det hjelper vel bare vi får unna denne skoleferieuka, det blir mars, og DA NÆRMER DET SEG. oG SÅ LETT SOM SNØEN ER I ÅR, SIER DET VEL BARE poff, SÅ ER DEN BORTE !!!!!!!!!!!!!!

    SvarSlett
  12. Juni, ja det er nok litt uvant for deg dette. Jeg burde være vant til det, men hater fortsatt vinteren etter så mange år... Men pent er det, så en får ta med seg det i hvertfall :)

    Ingrid, så hyggelig å høre i fra deg! Ta frem noen hostabilder i bloggen din da!

    Bjørg, ja du har nok helt rett. Snøen vil nok klappe i sammen bare det blir mildt nok. Men mars kan være en fæl snømåned den også, så jeg føler meg ikke trygg på at det er bart før til 1. mai...

    SvarSlett

God jul eller var det god påske?

 Vi er så heldige her nå for værgudene ombestemte seg brått angående våren. Snøen har lavet ned i to dager her, men heldigvis så blir det ik...