mandag 12. oktober 2009

Løkplanting

På fredag fikk vi grus og subbus her. To lass med lastebil med henger som tilsammen ble hele 60 tonn! Helt utrolig hvor mye sånt veier, men nå er i hverfall veien blitt mye bedre enn den var.
Trenger nok mer til neste år, men enn så lenge holder det. Postkassestativet er bestilt, og det er ferdig i slutten av oktober.

Fikk også hentet løkene fra Bjørnar før helga, men har ikke fått plantet ut så mye enda. Armene streiket etter 150 løk, men må jo få de i jorda sånn etterhvert. Det er meldt om fint vær fremover, så jeg skal nok bli ferdig engang. Når en er så dum og ikke kjenner son egen begrensning når en bestiller løk i mai, så får en bare finne seg i å plante løk til krampa tar en i oktober... ;)

Bildet i dag er tatt i slutten av september før frosten hadde satt sitt preg på hostaene.

8 kommentarer:

  1. Jeg er imponert over løkplantingen, men det blir nok vakkert til våren.
    To poser løker pr. år er nok for meg og de settes i krukker.

    Håper armer og vær holder til resten av løkplantingen.

    Ha er fortsatt fin ny uke!

    SvarSlett
  2. Jeg fikk heldigvis ned løkene i dag og jeg var klok og bestilte ingen tulipanløker, knis. Vet hvor vrient det er å få plass til dem. Uansett hvorjeg kraver finner jeg gamle løk. Må nok ha flere nye bed.tjihii. Lykke til med plantingen :-) blir helt sikkert knallfint til våren.

    SvarSlett
  3. Løkplanting innimellom andre ting er svintungt. Skulle jeg gjort det med alle mine, hadde jeg nok hatt arbeid i ukesvis. Heldigvis hadde jeg god plass når georginene og sommerblomstene ble tatt opp. Jeg raket vekk 10 cm jord, satte løken og spadde jord over igjen. Mener det ble 325 tulipaner som havnet i det bedet. Været er heldigvis meldt bra til og med helga, så du har jo litt tid på deg. Lykke til:-)

    SvarSlett
  4. Jeg hadde og planer om løkplanting i dag, men i mye mindre mengder enn deg. Jeg fikk ikke gjort det så jeg håper det blir vær til dem i morgen.
    Håper armene dine holder til du har fått dem i jorda!

    SvarSlett
  5. Randine, ja jeg håper det blir fint til våren. Det er jo derfor jeg setter løk, slik at en har noe nytt å glede seg til neste vår!
    Ha en fin uke du også!

    SvarSlett
  6. Tove, jeg har ikke bestilt en eneste tulipanløk, men alikevel ble det mange løk å sette som tok stor plass.
    Du må nok få laget deg noen nye bed ja, du kan jo ikke sette løk dobbelt opp hi,hi! Gleder meg til våren allerede :)

    SvarSlett
  7. Sigrid, ja du bestilte vel en hel del du også ja. 325 tulipaner er jo en pen mengde. Du får helt sikkert et nydelig bed til våren. Det er mye jobb, men en får trøste seg med at det forhåpentligvis blir fint når alt blomstrer.
    Ja, det er meldt om fint vær i lange tider nå.

    SvarSlett
  8. Juni, ja det ble kjempefint vær i dag, og armene holdt. Jeg tok i bruk den store spaden og da gikk alt så mye bedre enn å slite med en liten plantespade.

    SvarSlett

Et lite vårtegn...

I dag så jeg svarttrosten/ Turdus merula for første gang i  denne vårvinteren som vi har nå. Jeg forstår godt at den ikke har villet komme t...