søndag 12. desember 2010

Toll og tull...

Jeg synes at jeg hadde ventet noe vel lenge på det jeg bestilte fra T&M, og på fredag fikk jeg hentelapp med forenklet tollbehandling på. Jeg måtte dobbeltsjekke i nettbanken, men jeg hadde bare handlet for 146 kr. Så jeg ringte utenlandsavdelingen i posten, og fikk årsaken. T&M hadde oppgitt full pris på sendingen, og ikke trukket fra rabatten på 10 pund som jeg fikk. Jeg fant kvitteringen fra de og sendte den på mail til utenlandsavdelingen, så jeg regner med at dette går i orden på mandag. Ergelig at T&M ikke skjønner såpass, men de vet vel ikke om den idiotiske norske 200 kr grensa...

I går kom også hentelapp på det jeg bestilte i mai fra Rare Plants. Det har tatt sin tid å få det fra England, men Carina har gjort en kjempejobb. Takk til henne for flott innsats!
Det som kom i går var Anemone nemorosa 'Bracteata Plena'Anemone nemorosa 'Latvian Pink' Anemone nemorosa 'Leeds Variety'Anemone nemorosa 'Lucia'Anemone nemorosa 'Maret'Anemone nemorosa 'Royal Blue'Anemone nemorosa 'Viridescens'.
Jeg har ennå ikke fått plantet de, mne jeg må vel bare sette de i potter i kjelleren enn så lenge. Det er det plussgrader, så jeg vet ikke hvor bra dette går. Men får håpe på det beste.
Det er lenge til de kan plantes ut i hvertfall...

4 kommentarer:

  1. Tänk om staten till slut ville vara så snälla och i det minsta höja gränsen till 500,- !! Hoppas det ordnar sig för dig.

    SvarSlett
  2. Mia, ja det håper jeg også atd e gjør. Den 200 kr grensa har stått uendret i mange år, så etter dagen pengeverdi tilsier den omtrent tusen kr leste jeg ett eller annet sted. Så de kunne godt ha heiset den til 500 kr ja. Det ordner seg nok med pakker fra England, for jeg har opplevd dette før ;)

    SvarSlett
  3. Jeg sleit verre med noen hudpleieprodukter, sendt fra Jersey. De skulle riktignok momses, men de ble stoppa i tollen fordi det sto "Multivitamin" i et produktnavn på en krem, og det er ikke tillatt å ta inn kosttilskudd..... TO ganger måtte jeg forsikre dem om at det var til utvortes bruk!

    SvarSlett
  4. Berit, ja det er ikke lett å forstå sånt som du opplevde. De har åpenbart litt "vondt" for å forstå saker og ting.

    SvarSlett

God jul eller var det god påske?

 Vi er så heldige her nå for værgudene ombestemte seg brått angående våren. Snøen har lavet ned i to dager her, men heldigvis så blir det ik...