lørdag 11. desember 2010

Fra den ene ytterligheten til den andre...

I går ettermiddag begynte det så smått å yre her, og utpå kvelden plasket det ned bokstavelig talt selv om det var ti minus. I dag er det skøytebane overalt ute, og vi hadde til og med problemet med å få opp utgangsdøra. Det hadde frosset til i tetningslista på døra. Makan til vær!

Jeg var i butikker i tre timer i går, og da var jeg mer enn forsynt av juleshopping.
Når jeg var inne på handlesenteret gikk jeg innom Mester Grønn og kikket. De hadde de mest fantastiske juleroser som blomstret for fullt, men jeg stålsatte meg og gikk videre. Jeg har prøvd utallige ganger å få de til å leve videre, men uten hell. Jeg får trøste meg med at jeg har juleroser under snøen, og håper alle frøplantene av de klarer dette omskiftelige været. Til neste uke melder de om masse snø igjen, så da blir det vel enda mere dekke på de.

6 kommentarer:

  1. Ja, det var et merkelig vær i gårkveld. Det sildret fra taket, mens gradestokken viste -4 :-O Jeg skulle vært på posten og hentet en pakke, men kvier meg for å ta ut bilen på glatta :-( Mulig pakken blir liggende til mandag.

    SvarSlett
  2. Ganske skiftende vær ja, her striregner det nå. etter at snøen har lava ned i flere dager. Snart er julestemninga borte.
    Til uka skal de bli 10 minus og vel så det - kan sikker gå på skøyter til jobben.

    SvarSlett
  3. Mildvær regn her også...

    Julerosene i butikken står jeg også over, bedre å vente til julerosen utenfor huset kommer.

    God førjulshelg til deg!

    SvarSlett
  4. Trine, ja det er underlig hvor fort våret skifter. Jeg var i går og hentet min pakke på posthuset, jeg antar at det er fra samme avsender vi har fått pakke i fra ;)

    SvarSlett
  5. New Dawn, ja det kan fort bli kjempeglatt med så omskiftelig vær. Får håpe det blir litt snø igjen hos deg.

    SvarSlett
  6. Randine, hos deg er vel mildvær mer vanlig enn her midt på vinteren. Juleroser trives best når de står plantet i bakken ja.
    God førjulsøndag til deg!

    SvarSlett

God jul eller var det god påske?

 Vi er så heldige her nå for værgudene ombestemte seg brått angående våren. Snøen har lavet ned i to dager her, men heldigvis så blir det ik...