tirsdag 18. august 2009

Nytt "husdyr"






I det siste har jeg blitt ganske flink til å stolhage siden formen har vært så dårlig. Så i går satt jeg ved dammen og funderte på om jeg skulle få satt disse damplantene i kurver som jeg har kjøpt for lenge siden. Jeg fikk tatt opp den ene og fylt kurven med stein. Da jeg skulle sette den ned skvatt jeg skikkelig. Det var en kjempestor frosk som hadde gjemt seg bak denne planten som jeg hadde tatt opp. Den prøvde å komme opp av dammen, men damduken er jo kjempeglatt så det klarte den ikke. Jeg var redd den ville drukne oppe i dammen hvis den ikke kom seg opp. Jeg fikk fanget den opp i en kurv, men da bare hoppet den ut av kurven og forvant opp i dammen igjen. Men da var den i hvertfall kommet på rett side av dammen hvor bekken er og det faktisk er mulig for den å komme seg opp igjen av dammen. Jeg kikket på den sent i går kveld, og da satt den på kanten av plantekurven i det ene hjørnet av dammen. Håper den vil fortsette å bo ved dammen. Koselig med nye "husdyr"!
Bildene ble tatt i full fart, for den var ikke et objekt som satt stille. Så dere får leve over med dårlig kvalitet på noen av de ;-)

10 kommentarer:

  1. Så søt :-)
    Håper formen din blir bedre snart.

    SvarSlett
  2. Kule bilder av et tøft dyr, Marit!

    SvarSlett
  3. Fin frosk!
    Kanskje du får dammen full av rumpetroll til våren?

    SvarSlett
  4. Næmmen, en åndsbror (?) av Herr Padde! Så kult at det kommer en slik kraftig skapning inn og regulerer sneglebestanden.

    God bedring - stolhaging er helt utmerket. Hjelper mot tunge tanker. Klem :-)

    SvarSlett
  5. Stolhaging er sterkt undervurdert og en nødvendig aktivitet når kroppen trenger hvile.

    Skjønner godt at du skvatt av frosken, men kjekt at den har valgt din dam å bo i.

    Fortsatt god stolhaging!

    SvarSlett
  6. Takk, Sigrid og Anne-Marie!

    Berit, ja det håper jeg virkelig det gjør. Frosker og padder er nyttedyr!

    Anita, jeg tenkte på deg når jeg tok bilder av han. Ikke Hr. Padde denne gangen, men Hr. Frosk i steden. Håper den spiser opp de svarte skogsneglene som er her.

    Randine, stolhaging er virkelig deilig, spesielt på slutten av sommeren. Nå nyter jeg dagene med fint vær ved dammen, og storkoser meg. Jeg skvatt med en gang ved synet av noe uventet i dammen, men siden var det bare gøy!

    SvarSlett
  7. God bedring til deg.
    På hytta har vi en padde som har holdt til oppe ved 'brønnhullet' vårt. Har aldri sett mer enn en, og heller ikke småpadder.
    Jeg har en annen hytte jeg besøker av og til, og der var det mange bittesmå padder. Koselig synes jeg.
    Kos deg med dette prakteksemplaret ditt.

    SvarSlett
  8. Tenk at du har fått nyinnflyttede venner allerede:)
    Håper de liker seg i dammen din for frosker og padder er vel glad i snegler - er de ikke det mon tro? Kanskje du har fått deg en med hjelper i sneglejakten?
    Søt var den okke som:)

    Stolhaging er en kjempegreie - jeg har forsøkt å lære meg det, men jeg er ikke så veldig flink. Jeg tror det trengs masse øvelse for at jeg skal kunne beherske det godt. Men noen ganger er det nydelig, bare å sitte der og huske på å PUSTE:)

    SvarSlett
  9. Kjekk froskeprins eller -prinsesse du har fått som leieboer :)
    God bedring!

    SvarSlett
  10. Bjørg, ja jeg liker også sånne skapninger i hagen enten det er padde eller frosk. Håper den vil bo her fremover. Den svømte i hvertfall som en fisk i dammen og så ut til å kose seg der.

    Juni, ja det gikk relativt fort å få en leietager i dammen ;-)Her er det enn så lenge kun svarte skogsnegler, men jeg liker ikke de heller. Så den må gjerne spise opp alle sammen for min del.
    Stolhaging er åpenbart en øvelse som må trenes på. Kanskje vi blir gode en gang i fremtiden? ;-)

    orchis, jeg har ingen planer om å kysse den, men det var i hvertfall et staselig eksemplar av arten! *ler*

    SvarSlett

God jul eller var det god påske?

 Vi er så heldige her nå for værgudene ombestemte seg brått angående våren. Snøen har lavet ned i to dager her, men heldigvis så blir det ik...