Tiden går så utrolig fort, og jeg tar så mange bilder men de kommer ofte ikke så langt som i et blogginnlegg.
Vel jeg får gjøre et forsøk nå! :)
To alpeclematis som klatrer selv opp i hengeblodbøken. Fagus sylvatica
En av mine absolutte favorittclematis er denne som heter 'Guernsey Cream'.
En annen favoritt er denne. Clematis alpina 'Tage Lundell'
Snøklokketre / Halesia monticola tror jeg det er. Jeg er ikke sikker, for det kan være Virginia også.
Lønn i solnedgang som heter Acer shirasawanum 'Sunrise' :)
Denne pionen har jeg hatt i mange år. Jeg aner ikke hva den heter, men det er det samme. Fargen på den er helt nydelig :)










Dejlige billeder, du kan ligesom jeg slet ikke følge med, hvor går det stærkt. Jeg faldt for din Acer palmatum Sunrise, hvor er den skøn.
SvarSlettklem
Tusen takk. Nei, det er ikke lett å følge med nå. Alt vokser noe helt vilt.
SlettJa, den er så fin. Jeg har skrevet feil navn på den.
Det skal rette på nå.
Klem
Lindas flores. Te mando un beso.
SvarSlettThank you. Hugs.
SlettWonderful flowers, my day is immediately brightened despite the heavy rain. I love flowers, I also have them myself on the windowsill. Hug, Andreja
SvarSlettThank you. It have rained here too today. I love flowers too. Hugs, Marit
SlettDet ser så godt ud, når klematisserne vokser sig store og breder sig.
SlettTusen takk. Ja, alpeclematisene breier seg veldig her. De blomstrer ikke så lenge, men de er veldig fine.
SlettWhat beautiful flowers.
SvarSlettThe bottom two are my favorites.
All the best, Irma
Thank you. Yes, peonies are wonderful flowers. All the best, Marit.
SlettGorgeous photos of your flowers, and I do like your maple - all looking healthy and good, Marit..
SvarSlettThank you, Margaret.
SlettJa, det ser godt ud og jeg nyder frodigheden i dine klematis. Hvilken rigdom i blomster! Sneklokketræ kender jeg slet ikke, men det er meget smukt, og det er din Sunrise sandelig også. Herlige billeder Marit!
SvarSlettKnus fra Ulla
Det er mye som blomstrer nå ja. Nei, det er nok ikke så mange som kjenner til det. Det skal i teorien ikke overleve her, men det lever i beste velgående. Tusen takk, Ulla.
SlettKlem fra Marit
Lovely flowers. Have a nice day.
SvarSlettThank you. Have a nice day you too.
SlettHello Marit,
SvarSlettThe Alpine Clematis is lovely. I love the peony too. Gorgeous blooms and photos. Take care, enjoy your day!
Hello Eileen,
SlettThank you. Take care, and have a wonderful day!
My wife planted clematis this year, Marit, nod it seems to be doing well. No flowers yet, but we will be patient and see what happens. Right now she is doing battle with rabbits who routinely chew down anything in their path! Hugs and kisses - David
SvarSlettClematis can take several years to bloom, but they usually bloom the first year if they have buds, David. Patience is a must if you are going to be successful in your garden. Rabbits sound like a plague and nuisance in your garden. I am very glad they are not here.
SlettHugs and kisses, Marit
Marit, danke für das Kompliment zu meinem Header.. ich spiele gerne ein bisschen :))
SvarSlettModrina Neba, thank you for your comment :)
SlettKlematris er utrolig nydelige blomster. Kunne hatt hele hagen full av dem.
SvarSlettJa, de er veldig fine både de småblomstrete og de med store blomster. Du burde plante flere :)
SlettBeautiful series of photos, Marit!
SvarSlettThank you, Linda!
SlettSå smukt og frodigt, Marit - det er den dejligste årstid!
SvarSlettKlem fra Gitte 🥰
Tusen takk, Gitte. Ja, det er helt sikkert!
SlettKlem fra Marit 🥰
Hej Marit!
SvarSlettOh vilka fina bilder av härliga växter. Får gå på jakt efter Tage Lundell, då alpklematisarna verkar trivas hos mig, vilken vacker färg. Guernsey Cream är mycket vacker liksom din pion. Det ser riktigt frodigt och fint ut.
Hälsningar Marika
Hej Marika!
SlettJa, den er en veldig fin klematis. Alpeklematisene trives veldig godt her også. De tåler mye mer enn de storblomstrende sortene. Tusen takk.
Ha det godt.
Piękne zdjęcia i piękne rośliny. U mnie jeszcze powojniki i piwonie nie kwitną. Pozdrawiam
SvarSlettThank you. I like clematis very much. I have many peonies who not have started to bloom yet. Kind regards.
SlettEstán preciosas las Clematis, son flores que me gustan mucho, aunque también me gustan todas las demás. Besos.
SvarSlettThank you, Teresa.
Slett