fredag 14. oktober 2016

Hils på meg da...

Ikke så veldig hagerelatert i dag, bare litt :)

Siden vår gamle katt er såpass dårlig og vi vet at han en dag er borte, så var vi sist søndag på en tur til Skien for å hente en ny katt. Blanding av Maine Coon / Norsk Skogkatt. 4,5 måned gammel, hann og ekstremt kosete. Han ble tatt godt imot av husets to katter som vi har fra før, så det gikk veldig fint. Vi skal ikke ha tre katter permanent  men så lenge Zafir lever blir det sånn. Koselig med en kattunge i huset igjen, for de skaper veldig mye liv rundt seg :)

Hei på dere. Jeg heter Felix, og her  har jeg lagt meg på spisestuebordet så klart ;)

Her er vi alle tre :)

Her koser jeg meg veldig!

Her om dagen fikk jeg to cypripedium i posten, Sabine og Renate Pastel,  og venter  på flere i dag hvis postgangen er rask.  De jeg venter på er Cypripedium Reginae  og Ulla Silkens. Har gravd plassen de skal plantes på ferdig fra før, så det er ikke mye jobb å få de i bakken.  Dette er årets siste utendørs plantejobb, for nå er det bare 1 grad ute, og i går kom det litt snø på Kongsberg som er 3 mil herfra. Så det er på tide å innse at hagesesongen 2016 er over. Men for en sesong det har vært, og jeg er veldig fornøyd med den :)

God helg/weekend alle sammen!

62 kommentarer:

  1. Så fin en kattepus da ! Er så herlig med dyr i hus. Vi har en katt i huset,men kunne tenkt meg en hund.. mista vår i 2012,så føles det snart er på tide med en ny .
    Ha en nydelig fredag .
    Klem Christina

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! Ja, det er noe jeg ikke klarer meg uten, for det er jo så mye kos og selskap i de. Jeg har hatt hund jeg også, og det er jo så ufattelig trist når de er borte. Skaff deg en ny hund du :)
      God fredag/helg!

      Klem, Marit

      Slett
  2. adorable little fur-monsters! :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Thank you! Yes, they have a lot of fur :)

      Slett
  3. Et smukt trekløver, der hygger sig der på bordet. Held og lykke med frueskoene - jeg er vild med dem, men har ikke fundet den rigtige trylleformular.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, de elsker å ligge på bordet som alle katter gjør. Tusen takk! Jeg har vært heldig med de jeg har kjøpt før, og håper at jeg er det med disse også.

      Slett
  4. Det var en søt puse Felix, og den ser ut til å trives bra i familien.

    Ha en fin helg!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! Ja, den trives veldig godt blant de andre kattene.

      God helg!

      Slett
  5. Så herlig med katter i hus. Vi har vært uten vår MilliMolliMandy i flere år nå. Ble aldri til at i fikk en ny, men hun fikk vi ha i 17 herlige år. Ha ei fin helg. Hilsen fra Liv

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det veldig hyggelig med katter! 17 år var en flott alder for en katt!

      God helg!

      Slett
  6. I love cats, Marit, and these are all beautiful! Great photos, thank you so much for sharing. :)

    SvarSlett
  7. Søde katte, jeg er nu mere til hunde :) men de ligger fint på rad og række på bordet. Min ene hund vil også gerne på bordet, men det er forbudt :)
    Fine fruesko du har købt, dem har jeg ikke forsøgt mig med.
    Klem

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! Ja, det vet jeg du er :)
      Her får de lov å gå på bordet, for katter simpelten elsker å være der :)
      De burde du prøve!
      Klem

      Slett
  8. Vilken fin katt, ser tuff ut. Och fantastiskt att de andra accepterade honom!
    Lycka till med dina orkideer. Cypripendium är min favoritsort, har dock inga i trädgården.
    Önskar dig en trevlig helg!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! Ja, han er en tøffing og er ikke redd for noe eller noen. Men han er veldig snill og det gikk kun to dager og så var alt helt fint.
      Orkidéer er så fine, men ikke så vanskelig å få til som mange tror.

      God helg!

      Slett
  9. Litt av en gjeng, og flott nykommer!
    Ja, orkideene også, så klart :)

    SvarSlett
  10. Så søt den er da!
    Koselig med katt :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det synes jeg også!
      Det er veldig koselig med katt, ja :)

      Slett
  11. Skjønne katter du har :-) Ha en riktig god helg!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk!

      Ha en god helg du også! :)

      Slett
  12. Så skjønn pus! Jeg elsker katter, og hunder også! Har hatt mange opp igjennom årene, men nå har jeg kun Nille og Lurifax :) Ha en riktig god helg Marit!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! Ja, de er noen elskelige vesener :)
      Har hatt mange jeg også, både hunder og katter. De er så koselige :)
      Ha en riktig god helg du også, Inger Johanne!

      Slett
  13. Hei Marit

    Spændende med dine Cypripedium - det bliver spændende at følge dem!
    Jeg tror på en "indiansummer" i slutningen af oktober, vi får se!
    Tillykke med den lille nye kat!

    Ha en dejlig dag

    SvarSlett
    Svar
    1. Hej Karsten

      Ja, det er jo alltid spennende å plante disse cypripediumene, for jeg gjør det med skrekkblandet fryd :)
      Er litt usikker på herdigheten på de, men de jeg hadde fra før sto inntil en vegg og de klarte seg veldig fint.

      Jeg håper at du får rett, for her ble det hele 3 grader som det varmeste midt på dagen, så litt varmere vær tas imotmed takk :)
      Tusen takk!

      Ha en deilig aften

      Slett
  14. Hvor er han smuk! Dejligt at de andre katte har taget vel imod ham. Begge mine katte er maine coone blandinger, og dem er jeg vældig tilfreds med :-)
    God weekend til jer alle!
    Kh Nana

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! Ja, det har gått veldig fint. Maine Coon erveldig snille katter. Ja, det forstår jeg :)
      God weekend til dere også!

      Slett
  15. Hej Marit!

    Här har du en kattvän till! När jag ser på bilderna av Felix så kunde det lika gärna vara men Rambo, så likadana är de.

    Jag saknar min Rambo!

    Kram!

    SvarSlett
    Svar
    1. Hej Gunilla!

      Så hyggelig å høre! Jeg forstår deg så godt, for det blir et enormt savn når de er borte.

      Klem!

      Slett
  16. Vilken härlig bild med de alla på köksbordet! Jag älskar katter men maken min är allergisk så vi kan inte ha katt tyvärr. Jag njuter av dina bilder istället:-)
    Kram Titti

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! Det er jo så synd, men sånn er det bare. Ja, det må du gjøre :)
      Klem, Marit

      Slett
  17. The old cats must have given Felix orientation.

    SvarSlett
    Svar
    1. Yes, I guess they must have done that :)

      Slett
  18. Hello, sweet kitties. Adorable collection of photos. Thank you for linking up and sharing you post! Happy Saturday, have a great weekend!

    SvarSlett
    Svar
    1. Hello,

      Thank you!

      Have a nice weekend you too!

      Slett
  19. Ååååå, slik en fin kar <3 Fin blanding også ;-) Og selvfølgelig fint navn!
    Vår Felix (renraset Maine Coon) døde i april i en alder av 13 år, det er så trist når det skjer. Men heldigvis har vi igjen tre små damer, to av dem er blanding Maine Coon/perser/ragdoll og den siste er ragdoll/masket britisk korthår. Det er så koselig med katter, og vi ville ikke vært dem foruten. Håper du får beholde Zafir en god stund til! Kos deg med nypusen og ha en fin helg :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! Jeg liker godt blandingskatter som har Maine Coon i seg. Hehe, ja det er et flott kattenavn :)
      Så trist da! Det er godt at du har så mange damer å kose deg med :)
      Ragdoll er også veldig vakre katter. Kunne godt tenke meg å ha en sånn en gang også. Det er helt sikkert!
      Det håper og ønsker jeg også!

      Takk! Jeg koser meg veldig med han :)

      God helg!

      Slett
  20. Hej marit.Tillykke med din nye beboer.De tre ligger så fint på dit bord.
    Her synes manden ikke om katte og jeg er allergisk .......så ikke nogle katte til os.
    Nu nærmer de kolde nætter sig.Men synes stadig der er meget jeg mangler i haven.
    God weekend i det kolde nord Knus Jette

    SvarSlett
    Svar
    1. Hej Jette

      Tusen takk! Det er mange som er allergiske mot katter, og det er jo synd for dere. Ja, det er snart vinteren. Det er snø bare 3 mil herfra. Hos deg drøyer det nok lenger før det blir vinter.
      God weekend til deg i varme syd!

      Klem, Marit

      Slett
  21. Veldig koselig med katter, over tjue år siden vi hadde katt nå.
    Ha en fin helg, hilsen ingeborg

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, de er veldig koselig med katter! Oi, det var lenge. Jeg klarer meg ikke uten katter :)
      God helg!

      Slett
  22. For en søtnos som har flyttet inn hos deg :-)) Her lurer alle på om ikke vi skal ha oss en ny pus, siden vi mistet den ene pusen sist vinter. Vi venter kanskje på at det skal komme en rekende forbi, det er sånn de fleste har har kommet til oss :-)) Jeg har også plantet mange nye Cypper i år, får aldri for mange av dem?! Fortsatt fin helg!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! :) Ja, jeg husker at dere mistet den ene katten. Det er jo også en måte å få katter på, og det er jo en veldig fin måte å hjelpe hjemløse katter på. Jeg velger å kjøpe en som trenger et nytt hjem, men begge måter gir oss en ny katt :)
      Nei, de kan en ikke få for mange av!

      God helg!

      Slett
  23. Å så fine! <3 Den blir sikkert stor og flott med den blandingen der!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! Ja, det tror jeg også. Han er kjempestor allerede :)

      Slett
  24. Hei på deg Felix!
    Han er vakker. Det må være deilig å oppleve at han går så godt inn i gjengen sin.
    God natt! Klem Anne

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! Ja, det er alltid en lettelse når den nye blir så hurtig akseptert :)
      God natt!

      Klem, Marit

      Slett
  25. Very cute kitties!
    Your photos are great.
    Peace :)

    SvarSlett
  26. Härligt "kattsamling". Så fina!
    Snö i Kongsberg, redan! oj,oj!!
    Ha en fin söndag!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk!
      Ja, det er tidlig, men jeg tror nok at den er borte igjen nå. Men det har vært så kaldt i det siste, at det blir snø som kommer da. Kongsberg ligger mye høyere enn her, så vi slipper unna den første snøen :)
      Ha en fin søndag du også!

      Slett
  27. Så nydelige katter du har! Det er mye kos og selskap i dem! Ha en riktig fin søndag!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! Ja, det er helt sikkert :)

      Ha en flott søndag du også!

      Slett
  28. Så fina katter du har! Mysigt med så många fluffisar, tack för att du visar. :) Felix ser så gosig ut.
    Jag kan inte heller tänka mig att vara utan katt. Hade två förr, men de bara bråkade så numera nöjer vi oss med en.
    Önskar dig en fin vecka!
    Kram Kristina

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! Ja, katt må en ha :) De jeg har krangler ikke,så det går helt fint. Men jeg forstår deg, og det er jo hyggelig med en katt også!
      Ha en fin uke du også, Kristina!
      Klem, Marit

      Slett
  29. Næmen, så fin da! Og ja selvsagt må de få ligge på bordet:)
    Det er to som har Maine Coon katter i nabolaget her, og hun ene drev med oppdrett før. Vet ikke om hun gjør det lenger. Nydelige er de!
    Så bra du har hatt en fin hagesesong i år. Her har det vært nok en fuktig sommer, så nå er noen planer utsatt på andre året her.
    Ha en fin fin uke:-)

    SvarSlett
  30. Tusen takk! Ja, ikke sant ;) Det er nok mange som er uenig i det, men her ligger alle katter på bordet :)
    Maine Coon er flotte katter ja, og så er de så snille.
    Jeg er veldig fornøyd med årets sesong, for her har vi hatt fint vær omtrent i hele sommer. Stakkars dere som får så mye regn!

    Ha en fin uke du også!

    SvarSlett
  31. Åh vilken vacker liten kattunge. Och bilden med alla tre på bordet är ljuvlig. Lycka till med lilla Felix.

    Kram Anita

    SvarSlett
  32. Åh, hvor er han lækker ham Felix... (Ja, det er de andre også.)
    Jeg har jo også en Felix :)

    Det er sjovt med killinger, der er liv og glade dage med killinger i huset. Den dag jeg ikke har Speedy mere, skal vi have to killinger, har vi besluttet...så vi kommer op på 4 katte.
    Jeg VIL nå at have killinger en gang til i mit liv - de er SÅ sjove.

    SvarSlett

Et lite vårtegn...

I dag så jeg svarttrosten/ Turdus merula for første gang i  denne vårvinteren som vi har nå. Jeg forstår godt at den ikke har villet komme t...