tirsdag 26. juli 2016

Frustrert og oppgitt...

Ja, jeg er i mildt sagt dårlig humør :(

I går skrev jeg og postet et innlegg 09.59, men det kom aldri frem på blogglisten. Rundt kl.15.00 prøvde jeg å oppdatere det, og da skjedde det noe som jeg ikke vet hva var, men plutselig var hele innlegget borte. Det fantes ikke lenger rett og slett. Jeg så at noen hadde fått sett det likevel, og det var også en kommentar der. Jeg beklager på det sterkeste at det ble slettet, men jeg trykte ikke på noen "slett" knapp. Så hva som skjedde vet jeg ikke. Jeg ble så irritert, at jeg skrev igjen på bloggers help forum, og det er minst fjerde gang jeg skriver der om dette uten at det hjelper. Sist gang jeg skrev på bloggen tok det 9 timer før innlegget kom frem. Jeg har altså klaget der nå minst 4 ganger uten å få noe svar eller hjelp fra ledelsen. Det eneste som har skjedd der og som også skjedde i går,  var at en dame svarte meg og sa at hun opplevde akkurat det samme som meg og at det hadde vært sånn de to siste månedene. Det er jo en mager trøst midt oppe i det hele at det er ikke bare meg som har det sånn, men det hjelper ikke så mye likevel. Hun fikk heller ikke noe hjelp skrev hun...

Jeg merker at lysten til å blogge blir mindre og mindre. Hvorfor bruke masse tid på å ta bilder og skrive et innlegg når det tar en halv dag og mer før det kommer frem i bloggers egen bloggliste?
Jeg har oppdaget at det er flere som får sett innlegget likevel, men de fleste lesere ser innlegget via sine egne blogglister. når en blogger ønsker en jo å nå ut til så mange lesere  som mulig, men blogger trenerer dette sånn som de holder på.

Flere og flere bloggere går også over til facebook og instagram, så blogging er en utdøende aktivitet uansett virker det sånn. Må det være sånn?Har alle flyttet seg over til facebook og og lignende?  Ikke nødvendigvis, for jeg trives best med å blogge. Men det blir stadig færre og færre som blogger dessverre.

For å få blogget og holde bloggverden levende må jo blogginnleggene komme frem med en gang og ikke et halvt døgn etter. Jeg er så oppgitt over at de på hjelpeforumet ikke svarer, for hvordan skal en da få løst dette? Det er så mange som skriver der, at et innlegg der drukner i mengden av folk som behøver hjelp til forskjellige ting . Og det er jo ikke det at de ikke hjelper folk der, men dette problemet som jeg og mange andre opplever virker ikke som de vil eller kan gjøre noe med.

Knurr.... Det var dagens klagesang...

Jeg prøver nå å resirkulere innlegget fra i går som forsvant, men jeg husker jo ikke helt alt jeg skrev om, og innlegget er søkk vekk. Men jeg prøver igjen...

Bestillingen fra Bogrønt gikk ikke helt som planlagt, for de hadde ikke oppdatert varebeholdningen sin. De hadde igjen 'Betty Corning' men ikke de to andre jeg hadde bestilt. De hadde igjen en som het  C. diversifolia 'Benedikt' og da bestilte jeg to av den.

Nede i hagen hvor jeg har holdt på så lenge har jeg et gammelt stativ som er resten av et hagetelt. Der plantet jeg en Clematis integrifolia for mange år siden. Siden disse bruker mange år på å nå både størrelse og høyde, så har den gått litt i glemmeboken. Men ikke nå lenger, nei, for nå har den krabbet seg opp over en meter og har over 50 knopper talte jeg i går.





Vakker ikke sant? Clematis integrifolia 'Star River' ('Zostarry')

Da gjenstår det å se om det går noe bedre med dette innlegget enn det i går og hvor mange timer det tar...
Men det er jo noe merkelig med det hele, for blogginnlegget mitt var på hageblogger.no etter et kvarter... 

Oppdatering!

Jeg var akkurat inne på bloggen til Marie (hortofilia), og der ser jeg plutselig mitt innlegg fra i går, men det sto at det var postet for fire uker siden...
Ikke vet jeg hvordan det gikk til, men det var i alle fall det innlegget jeg postet i går kl.10.00. Nå har jeg rettet datoen på det, så nå har jeg to nesten like innlegg ;)

Jaja, det var i alle fall helt ok å finne igjen innlegget!

Dagens innlegg som ble postet 11.16 er stadig ikke kommet frem i blogglisten når klokken er 18.10...



46 kommentarer:

  1. Vilken underbar clematis! Jag följer med bloggar på feedly. Dessvärre har jag varit väldigt lat med att skriva kommentarer på sista tiden fast jag har sett inläggen.

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! Hyggelig at du tar deg tid til å skrive en kommtentar, Gunilla, og at du har sett tidligere innlegg :)

      Slett
  2. Thank you! I'm so sorry about that your comment vanished yesterday. I noticed it was there :)

    SvarSlett
  3. Jeg forstår virkelig godt at du bliver træt af at blogge når det tager så lang tid og så alligevel bliver væk. Men jeg nyder meget at læse både din og andres haveblogge, så jeg håber at du vil fortsætte og at du får hjælp til de problemer der er med bloggen.
    En smuk clematis du har :)
    Kærlig hilsen Vibeke

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk for din søte kommentar! Det er veldig hyggelig sagt av deg. Jeg fortsetter gjerne å blogge, for jeg liker det veldig godt. Det jeg ikke liker er alle disse problemene som blogger ikke gjør noe med.
      Tusen takk igjen!

      Kjærlig hilsen Marit

      Slett
  4. Min Clematisy i år så vakkert ikke blomstre. Du er vakker. Blogger trolig gjøre noen endringer, og det er derfor det er problemer. Jeg har det fra gadget "observatører. Jeg håper at det snart vil komme til det normale. Hilsen.

    SvarSlett
    Svar
    1. So sad about your clematis! I hope it will bloom next year.
      I hope that you are right, because it's just trouble now.

      Slett
  5. Jeg har opplevd noe lignende for et par innlegg siden.
    Innlegget syntes ikke på noens blogger eller på blogglista. Etter ca 12 timer slettet jeg innlegget, og skrev det pånytt. Allikevel kom det ikke ut, og jeg ga opp.
    Men neste dag var alt som det skulle.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ok, det er fint å høre at det ikke bare er meg som har det sånn... ;)
      Det er helt åpenbart at det er noe galt ja, men får håpe at det snart retter seg.

      Slett
  6. Det du viser i dag, så jeg i går og kommenterede på det. Men det er irriterende, at det driller sådan. Jeg bemærkede, at mit morgenindlæg var forsinket i dag ca. en time. Hold endelig ikke op med at blogge, vi der er tilbage med holde gang i bloggene. Det andet er for upersonligt.
    Klem

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det forsto jeg når jeg fant igjen innlegget mitt, for da så jeg din kommentar fra i går. Det er fryktelig irriterende, ja!
      Jeg har jo lyst til å fortsette å blogge, og jeg er enig med deg. Facebook og instagram er både upersonlig og overfladisk. Blogg er best! Vi må holde ut vi få som er igjen, ja.
      Klem

      Slett
  7. Forstår godt at du blir frustrert! Dette er da veldig irriterende! Men jeg håper da inderlig at du ikke gir opp, og slutter å blogge! Håper det ordner seg snart.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, jeg blir det når det bare blir surr og rot av denne bloggingen. Nei, jeg må vel holde på og håpe at det snart bedrer seg!

      Slett
  8. Shame it is sometimes so bad at blogger, I do not have these problems, some can not respond, they do it by e-mail. But with all the technology it should be much better. Facebook is not really my thing. Gr Jan W

    SvarSlett
    Svar
    1. Yes it is, Jan! They can explain why things are like that, and tell what will happend. I hope they fix it soon! Yes, you ate right in that. Technology should make tings easier, not worse. It's not my thing either.

      Slett
  9. Hej Marit! Men så trist detta är. Det borde ju vara fler som har samma problem. Det är väldigt tråkigt att du inte får något svar ens via hjälpforumet, Men jag hoppas verkligen att du orkar fortsätta blogga annars skulle jag och väldigt många andra sakna dina inlägg. Själv har jag haft ett ganska långt blogguppehåll men jag kommer inte att sluta blogga. Det har varit lite för mycket med annat i sommar som inte har med trädgård att göra det är därför jag haft ett uppehåll. Visst är det många som är på Facebook och Instagram men jag tycker det är många fler fördelar med att blogga. Det fungerar som en dagbok och man kan söka i den på ett enkelt sätt. Via bloggen kan man också ha en dialog med varandra. Jag går alltid in och tittar på vad du svarat och ibland så frågar någon något och då kan man ha en konversation som även andra kan ha nytta av att läsa.

    Nu ska jag titta vidare på dina tidigare inlägg som jag missat när jag har haft mitt uppehåll. Jag kanske inte hinner kommentera så mycket men jag kommer att läsa allt. Det är ju så spännande att se hur det går med ditt stora trädgårdsprojekt.

    Ha en fin kväll!

    Kram Anita

    PS! Såg precis att du kommenterat på mitt senaste inlägg. Tack så mycket :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hej Anita!

      Det er trist, og det er faktisk mange som har samme problem, men når de ikke svarer eller gjør noe for å bedre det blir jeg bare så frustrert. Det tok over 8 timer i dag før innlegget var i blogglistene.
      Jeg vil jo gjerne blogge, og håper jo på at dette løser seg snart. Takk for det!

      Ja, jeg har savnet dine innlegg i hele sommer, og jeg leste alle dine gjesteblogg innlegg også før i sommer!
      Jeg foretrekker også bloggen fremfor de andre sosiale mediene. Jeg bruker også bloggen som oppslagsverk og der kan en jo søke på navn og finne tilbake til innlegg. Det nytter omtrent ikke på facebook. Jeg gjør akkurat som deg, og går inn og leser hva du skriver. Det blir jo nesten som å snakke med hverandre, ja.

      Stakkars deg, da får du mye å lese ;) Du får ta det i etapper, og heller lese litt siden. Ellers så leser du vel til midnatt ;)

      Jeg var akkurat innom bloggen din, ja, for innlegget ditt var akkurat blitt synlig i blogglisten min.

      Ha en fin kveld du også!

      Klem, Marit

      Slett
  10. Hoppas du orkar fortsätta blogga Marit. Jag gillar din blogg. Hr inte haft koll på när mina inlägg dyker upp men tror inte jag har haft problem. Nu har jag lagt till min egen blogg i min egen blogglista för att kolla. Hoppas det blir bättre hos dig.
    //Helene

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, det var snillt sagt av deg! Jeg har jo lyst til å fortsette, men det irriterer meg at det tar så lang tid før det synes på blogglisten. Ja, det var akkurat det jeg også gjorde for å se hvor lang tid det tok før det var publisert.
      Det håper jeg også!

      Slett
  11. Hej Marit! Hoppas verkligen att du inte tröttnar på bloggandet. Den som väntar på något gott väntar aldrig för länge, ett gammalt finlandssvenskt ordspråk. Jag väntar gärna på dina inlägg, skulle vara väldigt tråkigt om du slutar.Det är tråkigt att det är problem med blogger, och man hoppas att de skulle kunna hjälpa dig.
    Ha det fint /Marika

    SvarSlett
    Svar
    1. Hej Marika

      Nei, jeg må jo prøve å holde ut! Jeg håper at det stemmer, og vi har et lignende uttrykk på norsk også :)
      Jeg håper at dette snart blir bedre!

      Ha det fint!

      Slett
  12. Hei Marit! Jeg opplever samme problem som deg, det tar innimellom veldig lang tid før mine innlegg blir synlige. Håper det blir ordning på det snart for det er irriterende.

    Jeg ahr også notert at vi ikke er like mange bloggere som før men personlig foretrekker jeg bloggen framfor Facebook og Instagram. Dels for at jeg ikke helt liker kartleggingen som gjøres der men også for at jeg ikke har lyst til å "spamme" mine venner som ikke er hageintressert med masse hagerelatert. Ikke minst foretrekker jeg bloggen for at det er min "dagbok" som jeg bruker for egen del også. Det hender til stadighet at jeg glemmer hva jeg har gjort i hagen og når jeg gjorde det og da er bloggen kjekk å ha:-)
    Klem Nora

    SvarSlett
    Svar
    1. Det er godt å høre at det ikke bare er meg som har dette! Selv om det er en mager trøst, så må en jo håpe at når så mange opplever det samme må de jo gjøre noe med det. Det gjør jeg også! Bloggen er et oppslagsverk, det er ikke instagram og facebook! Bloggen kan en gå tilbake i og se, og det er en enorm fordel.
      Klem, Marit

      Slett
  13. Kjedelig at det blir så mye styr og dårlig hjelp! Selv har jeg ikke opplevd at innleggene ikke publiserers riktig. Heldigvis! Nå i ferien laget jeg meg instagramkonto. Det var litt moro, men på bloggingen kan man skrive lengre lengre innlegg, så jeg vil fortsette med begge deler. Klematisen din er nydelig!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det er veldig kjedelig! Ja, det går fint anå gjøre begge deler, men det krever så mye tid. Jeg valgte å fortsette med bloggen i steden for instagram, for det ble for mye.
      Tusen takk!

      Slett
  14. Hej Marit

    Ja det er noget rod Blogger laver. Jeg bemærkede godt fejlen igår med at visse indlæg blev baguddateret flere uger.
    Pinligt at de ikke går åbent ud og fortæller hvad der sker inde i maskinrummet.
    Jeg var ekstra opmærksom da jeg bloggede selv idag men det var i efter et par minuter.
    Det jeg har set på facebook og intsagram pinterest osv er ikke det samme, det er langt mere flygtigt.
    Jeg har lagt mærke til at nogen blogger på samme vis nu - masser af billeder men næsten ingen tekst - viden og erfaringer må man gætte sig til...
    Så det er godt at der er rigtig mange seriøse bloggere i Norden, og din blog hører klart til en af de fremmeste!

    Ha en dejlig aften

    SvarSlett
    Svar
    1. Hej Karsten

      Ja, det er helt sikkert! Med så mye teknikk som det er i dag burde de kunne finne ut av det skulle en tro. Ja, det synes jeg også, for de er klar over nå at det er mange som opplever dette. Så de burde ha sagt noe om det.
      Alle da andre sosiale mediene er overfladiske og flyktige, ja. Det er kun bloggen en kan gå tilbake i tid og se på tidligere innlegg. Det er jo hva som folk skriver i tillegg til bildene som jeg synes er intressant, ikke bare bilder.
      Tusen takk, Karsten, det er pent sagt av deg!

      Ha en deilig dag

      Slett
  15. Øv, det er for dårligt af Blogger, at de ikke tager folks problemer med systemet mere alvorligt. Når folk flytter væk fra bloggen og over til de mere overfladiske medier, skyldes det vel, at de oplever det som for belastende at lave indlæg og lægge kommentarer; men personligt kan jeg simpelthen ikke se nogen mening i at lægge enkeltbilleder på Instagram, og Facebook i sig selv tiltaler mig overhovedet ikke.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det synes jeg også! Du er nok inne på noe der, for de andre mediene går jo mye hurtigere, men er også mere overfladiske. Nei, det er jeg enig med deg i. Jeg var aktiv på instagram og facebook en kort tid, men det var ikke noe for meg.

      Slett
  16. Jeg håber du fortsat har lyst til at blogge trods alt det bøvl, du oplever. Bloggene er for mig meget mere interessant end Facebook. På FB er det her-og-nu billeder og for det meste korte tekster - hurtigt læst/hurtigt glemt. Jeg bruger tit at gå tilbage i bloggene for at genlæse om en plante, jeg har set fra en have.

    Smuk Clematis forøvrigt :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg har fortsatt lyst til å blogge, men blir så lei når det er så mye problemer. Ja, det synes jeg også. Jeg bruker bloggene på samme måte som deg, og det er så bra at en kan søke i de for å finne ting en har glemt navnet på :)
      Tusen takk!

      Slett
  17. Så tråkigt att det fortfarande strular med publiceringen!!! Det kanske är dags att fundera på en annan plattform? Det går att importera från en blogg som din till en ny.

    Blogga vs facebook och instagram känns lite som olika saker för mig. De sista är mer för korta grejer och snabb återkoppling. Men det är klart det kräver mer att blogga: skriva, bilder osv. Kanske mest därför folk slutar. Eller är det för att man inte får tillräcklig återkoppling? Jag vet inte...

    Vackra clematis du visar :)

    Kram, Carina

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det er kjedelig at det fortsatt er sånn. Jeg har vært inne og sett på wordpress ja, men jeg har så mye som er koblet i sammen i dette google universet ;)
      Picasa, youtube og blogger er alle eid av google, og det er så e kelt å bruke. Jeg vet ikke om jeg hadde fått til alt det tekniske ved et bytte...
      Enn så lenge så håper jeg at de får orden på dette!

      Ja, det er jeg helt enig i. Men det krever mer å blogge ja, så de andre tar kortere tid å legge ut.
      Jeg vet heller ikke helt hvorfor folk slutter, men det er åpnenbart at de gjør det. Håper det fortsatt blir noen igjen som blogger!!!

      Klem, Marit

      Slett
  18. Hei Marit!
    Jeg håper inderlig du ikke slutter å blogge. Jeg har så stor utbytte av å lese og se bloggen din. Blogging er mye mer personlig enn instagram og mye mer tidkrevende. Og det er det tror jeg, som gjør blogging mye mer spennende og lærerikt.
    Håper at problemene løser seg. Skjønner veldig godt at det er fryktelig frustrerende.
    Jeg tror at mange slutter pga tiden og at det er lettere å få mange "liker". Det er jo noen som samler på dem, har jeg sett.
    Holdt nesten på å glemme den flotte klematisen.
    Stor klem Anne

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Anne!

      Tusen takk for dine snille og gode ord! Det gjør meg helt rørt her jeg sitter...
      Ja, det er jo det jeg også liker med blogger, for både unstagram og ikke minst facebook er fryktelig upersonlig ogoverfladisk. En lærer mye av hageblogger, det er jo det som er så fint med de.
      I dag gikk bloggen i gjennom på "bare" 3 timer, men det hører til unntakene. Det er frustrerende, ja.
      Selvfølgelig er det veldig enkelt å få "likes" på de andre sosiale mediene, men desto mer ovefladisk er de. Jeg liker så godt "samtalene" og kommentarene med leserene.
      Tusen takk igjen søte deg!

      Klem, Marit

      Slett
  19. Hello, I try not to be stressed over blogger. I will always blog but I am facebook too. I hope you continue, I enjoy your post. I love your gorgeous flowers and images.

    SvarSlett
    Svar
    1. That'a good idea! I'm just read a little on facebook, but I seldom post anything there.
      Thank you so much!

      Slett
  20. Det är trist med teknik som inte funkar och det är ännu tristare om inte hjälp erbjudes. Jag tror väldigt många skulle bli ledsna om du slutade blogga.
    Du har inte funderat på att byta "ställe"? Wordpress skulle passa dina underbara bilder utmärkt. (det är gratis)
    Klem fra Bosse

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det er helt sikkert! Tusen takk!
      Jeg har vært inne på tanken, men jeg er redd det blir mye teknikk og ting jeg ikke kan ;)

      Klem fra Marit

      Slett
  21. Del två. :) Fakta: Jag har bloggat i fyra år. Lagt in strax över tusen inlägg och har använt 51 % av gratisutrymmet från wordpress.
    Klem fra Bosse

    SvarSlett
    Svar
    1. Ok, det er fint for meg å vite om det. Jeg har blogget i 8 år og har 1500 innlegg. Jeg har ikke betalt noe for bloggen og enn så lenge er det gratis. Håper de får orden på dette, for jeg bruker google+, picasa og youtube og alt tilhører google. Så jeg håper at jeg slipper å bytte. Takk for nyttig info Bosse!

      Klem fra Marit

      Slett
  22. Jeg oplever også en gang imellem, at mit indlæg ikke dukker op i bloglisten før flere timer siden. Sådan har blogger altid været. I lange perioder er der ingen problemer...og så dukker dette problem op igen.

    Må dog indrømme jeg ikke har gjort noget ved det (skrevet til blogger eller lignende.) Jeg har bare været irriteret.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det har alltid vært sånn fra tid til annet, men ikke så ille som i det siste. Men håper det går an å gjøre noe med det.

      Slett
  23. Hei - jeg stoppet opp i fjor - og for meg så har det stoppet opp fordi det er litt tungvindt å overføre bilder fra telefonen til PC, der jeg forminsker bildene for å ikke fylle opp lagringsplass i Blogger, og deretter poste innlegg. Telefonen blir mer og mer benyttet som kamera, da mitt speilrefleks ikke har wifi muligheter.
    Hvordan gjør du det med bilder før du poster innleggene?
    Jeg har også opplevd treghet og tekniske problemer som jo ikke øker lysten på å bruke mye tid......



    SvarSlett

Et lite vårtegn...

I dag så jeg svarttrosten/ Turdus merula for første gang i  denne vårvinteren som vi har nå. Jeg forstår godt at den ikke har villet komme t...