onsdag 29. juni 2016

Lett blanding i dag...

Det er noen ganger litt vanskelig å få med seg alt som blomstrer på en gang, så noen ganger blir det veldig mange forskjellige blomster...

Starter med en som har de vakreste blomster, og heter Rodgersia pinnata 'Chocolate Wing'
Kjøpte den egentlig for bladene sin skyld, men oppdaget fort at den også hadde fine blomster.

Den er bare helt nydelig når den blomstrer, her med hosta som selskap...

Det har vært lite roser på bloggen i det siste,  så her kommer 'Eleganthyne' som er en Austnrose

Denne trodde jeg var død etter i vinter, men neida 'Burgundy Ice' er absolutt levende..

Macro bilde av Astrantia. Er det en blomst som er verdt å studere nærmere så er det den...

Jeg måtte inn på sidene til Hyde for å finne ut hva denne heter, og den heter 'Megan Evans'. Den kan ligne på Lilium martagon alba, men den ser ikke sånn ut. Jeg har flere martagon som jeg ikke vet navnet på, men denne har jeg i alle fall funnet ut hva heter :)

Arbeidet nede i hagen går stadig fremover, og nå har jeg begynt å plante der og det er jo veldig gøy etter så mye arbeide. Men jeg ser hva som venter meg av jobb der, for nå begynner villbringebær å skyte opp overalt... Det har jeg vært forberedt på, så de skal dynkes i eddik helt til de gir opp. Det gjør ikke jeg nemlig... ;)

I dag skal jeg kjøpt noen flere roser, men mer om de en annen dag :)

28 kommentarer:

  1. Så mycket fint som blommar hos dig nu! Har också Chocolate Wings men har aldrig sett den blomma. Den har ju rikigt vackra blommor.
    Kram Titti

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! Ja, den har vakre blomster.

      Klem, Marit

      Slett
  2. Hei Marit

    Flot og speciel martagon "Megan Evans"!
    og du er på indkøb igen:)

    Igen idag kommer du først i Hageblogger - du er vist ikke i nogen af de andre lister endnu.....

    Ha en dejlig dag!

    SvarSlett
    Svar
    1. Hej Karsten

      Ja, den er veldig fin og enkel i blomsten.
      Jeg er visst det, men det ble ikke så meget som jeg pleier å kjøpe ;)

      Nei, det tok hele 5 timer, og jeg begynner å bli så lei de forsinkelsene som blogger har. Begynner å miste lysten til å blogge når det skal være sånn hver gang...

      Ha en deilig aften

      Slett
  3. Nydelige roser, astrantia m.m.! Det er så herlig nå når det ene etter det andre springer ut, nesten ett år siden sist. Det er mange herlige gjensyn!!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! Ja, det er hyggelig med alle gjensynene!

      Slett
  4. Nydelige Roser du viser i dag og en lekker hvit Lilje som blomstrer hos deg nå.

    Ha en fin onsdag!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk!

      Ha en fortsatt fin onsdag!

      Slett
  5. Hello, these are all gorgeous blooms and colors. I think the Astrantia is one of my favorites. You will have a beautiful rose garden. Happy Wednesday, enjoy your day!

    SvarSlett
    Svar
    1. Hello,

      Thank you so much! Astrantia is a very beautiful flower :)
      Happy Wednesday to you too!

      Slett
  6. Beautiful, Marit, all the flowers. But the 'Chocolate Wing' and 'Astrantia' are on top of them. The first because it was new to me, the other because it overwhelmed me like fireworks. Gr Jan W

    SvarSlett
    Svar
    1. Thank you,Jan!

      Astrantia is very pretty. All does not know this flower. I have it in many colors.

      Slett
  7. Flotte bilder og vakre blomster! Lykke til med videre arbeid i hagen, og med sommerværet! Ha en fin dag :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk!

      Ha en fin kveld, Inger Johanne!

      Slett
  8. Godt du ikke giver op :) Jeg har haft Rodgersia Chocolate Wings i flere år, men aldrig set en blomst, hvor er den fin. Eglantyne hedder din rose nok :) Er spændt på at høre, hvilke roser du har købt. Godt det skrider fremad i haven, så du kan begynde at plante.
    Klem

    SvarSlett
    Svar
    1. Nei, det kan jeg ikke gjøre, men det blir nok en seig og lang kamp. Hm, min har blomstret i flere år :)
      Ja,den gjør nok det. Det skal du få høre i morgen, men det ble ikke så mange.
      Ja, endelig kan jeg plante!
      Klem

      Slett
  9. Så vakker den på øverste bilde er! Både blomst og blader :-)

    SvarSlett
  10. Dreamlike, beautiful, wonderful flowers.
    Greetings,Marit:)

    SvarSlett
  11. For et lekkert bilde av Stjerneskjerm! Og blomstene til Rodgersia er vakre, ja. Ha en fin kveld!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk!

      Ha en fin kveld du også!

      Slett
  12. Hej Marit! Fina blommor på Rodgersian, tur att Burgundy Ice överlevde, den är fin. Stjärnflockan blommar här också, de är riktigt vackra. Vacker lilja.
    Ha en fin dag /Marika

    SvarSlett
    Svar
    1. Hej Marika!

      Tusen takk! Ja, jeg er så glad for at den overlevde.
      Ha en fin dag!

      Slett
  13. Vakre roser ! Flott at du er kommet igang med plantingen.
    "Chocolate Wing" ble ekstra vakker mot hostaen:-)
    Ført opp på ønskelisten.
    Ha en fin kveld.
    Eirin

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! Ja, det er mange planter som kler hverandre ekstra godt :)

      God helg!

      Slett
  14. Rodgersian har underbar blomning. Jag gjorde som du - köpte en bladväxt och blev glatt överraskad. Inspirerad av din bild ska jag se om den kan få ett bra och klädsamt hostasällskap. Jag handlade liljor av Hyde i våras och fick jättefina lökar. Så nu funderar jag på en beställning av krolliljor i höst ;)

    Kram, Carina

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det har den virkelig! Hosta er godt selskap til det meste av planter egentlig ;)
      Hyde har veldig fine (og dyre) løker, og han har veldig mange fine sorter av krøll liljer. Du kommer ikke til å kjøpe bare en... ;)

      Klem, Marit

      Slett

Et lite vårtegn...

I dag så jeg svarttrosten/ Turdus merula for første gang i  denne vårvinteren som vi har nå. Jeg forstår godt at den ikke har villet komme t...