torsdag 24. mars 2016

Overblikk...

Blommig fredag med tema overblikk...
Det er det i grunnen dårlig med her akkurat nå. Jeg har kjøpt meg en ny pc, og det er ikke bare enkelt. Ikke har jeg fått til å forminske bilder, ikke har jeg fått lagt de inn på pc osv, osv...
Men med en datakyndig sønn så ble de verste flokene løst... ;)
Gamle bilder har jeg ikke på denne pc, så overblikket får bli av hva som er ute i hagen av blomster (og det er ikke mye), og litt inne i drivhuset.

Hepatica nobilis i startgropa. Det er et sikkert vårtegn...

Helleborus thibetanus med dobbelt så mange blomster som i fjor...

Denne Helleborus orientalis kjøpte jeg på salg for 29 kr, og den står i drivhuset for øyeblikket. i dag tidlig var det -6 grader og det er skummelt med sånn kulde nå når plantene våkner til liv...

Camellia 'Kewpie Doll' i drivhuset akkurat nå. Jeg er helt forelsket i den for tiden...

God helg og God påske!

Se flere bidrag her


66 kommentarer:

  1. Herlige vårtegn :-)) Her blomstrer også blåveisene nå og anemonene er på vei opp de også :-)) Ha en fortsatt fin påske!

    SvarSlett
  2. Härliga vårtecken, jovisst, en överblick av det som nu bjuds i trädgården! En ny dator, ja, kan ju kräva en del energi, men - så småningom, rätt snart, är den ett självklart redskap...
    Ha det gott!
    /Katarina

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det er ikke så vanskelig å få et overblikk over hva som blomstrer nå, men snart blir det mer :)
      Det krever energi, ja, og endel frustrasjon, men det går nok bedre i fortsettelsen håper jeg :)
      Ha det godt!

      Slett
  3. Smukke planter du kan vise, selvom dit arkiv ikke er tilgængeligt på din nye pc. Den nye camellia er noget så fin.

    SvarSlett
  4. Så flotte bilder! Herlig med noen som kan hjelpe til .
    Ha en fin kveld.
    Klem Christina

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! Ja, det er helt supert å få god hjelp når en trenger det.
      God påske!

      Klem, Marit

      Slett
  5. Med så fina bilder på dina blommor nu, behöver du inte gamla sparade. Kamelian är helt ljuvlig.
    Glad påsk
    Luna

    SvarSlett
    Svar
    1. Nei, egentlig så behøver jeg de ikke så mye, så jeg må nok klare meg med de nye akkurat nå. Tusen takk!

      God påske!

      Klem, Marit

      Slett
  6. Nydelige juleroser. Gratulerer med ny pc. Den lærer du nok fort. ☺

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! Ja, jeg håper jo på det :)

      Slett
  7. Snygg header! Härlig överblick, dina julrosor är magiska.
    Vi hade -5° i morse, och jag blev lite orolig för mina penséer men de klarade sig fint.
    Ha en härlig påskhelg
    Kram Maria

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! Ja, det var åpenbart veldig kaldt i går natt mange steder, men i natt har det vært rundt 0 grader. Liker det bedre ;)
      God påske!

      Klem, Marit

      Slett
  8. Beautiful flowers !!
    Marit, I wish you a happy Easter !!

    SvarSlett
    Svar
    1. Thank you, Ela!

      Happy Easter to you too!

      Slett
  9. Hei Marit!
    Blåveis nå. Himla vakkert. Det er ikke tegn til blomstring her.
    Heller ikke til juleroser. Vakkert.
    Gratulerer med ny pc.
    Klem Anne

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Anne!

      Jeg har et sted under noen store trær hvor det alltid blir tidlig bart, og det vokser masse hepatica. Den "ville" blå er alltid tidlig ute. Den thibetanusen kommer også veldig tidlig i det samme bedet. Tusen takk!
      Klem, Marit

      Slett
  10. Jeg kan godt forstå, du er forelsket i den camellia, hvor er den fin, sikken en farve.
    Klem

    SvarSlett
  11. Det var en nydelig Camellia som blomstrer hos deg og lekre Juleroser.

    Ha en fin helg med ny PC!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk!

      Ha en fin påskehelg du også!

      Slett
  12. Härliga blomster allihopa! Jag önskar dig en riktigt glad påsk!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! God påske til deg også!

      Slett
  13. Hvor er du heldig, som din Helleborus thibetanus trives. Jeg tror ikke min dukker op i år, desværre.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det er jeg, og jeg er så glad for at den kommer med så mange blomster. Håper at din blomstrer til neste år!

      Slett
  14. Hei Marit

    Ja, indimellem må man jo fornye sin PCer - det kan godt være en noget indviklet proces!
    Godt du har lidt Helleborus og vor blå ven, så der ikke kommer abstinenser:)

    Ha nogle glade påskedage!

    SvarSlett
    Svar
    1. Hej Karsten

      Ja, det er bare sånn det er, og det er alltid mye nytt en må lære seg. Inviklet, ja! ;)
      Vår blå venn er alltid hyggelig å se igjen, for jeg er veldig glad i den. Nei, de gjør at jeg holder ut her, for nå begynner jeg å bli veldig trett av vinter. Nå er det meldt regn i flere dager, og da forsvinner nok mye av snøen.

      Gode påskedager ønskes deg også!

      Slett
  15. Då har du att göra ett tag... Ny PC tar en stund att komma igång innan allt är uppsatt som man vill ha det. Fin överblick trots allt och din kamelia... ..henne gillade jag skarpt.

    Glad Påsk! Kram, Carina

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det er mye ytt å lære seg når en bytter PC, så det tar nok en stund før jeg er helt ajour.
      Ja, hun er utrolig vakker synes jeg også ;)

      God påske!

      Klem, Marit

      Slett
  16. Hej Marit.Ja !!! det er ikke sådan med den teknik........håber du stadig har alle dine billeder.
    Og i har det da godt nok koldt oppe hos jer.her regner det lidt.......og det trængte vi til.
    Smuke påskeklokke og Camelia du viser.
    Fortsat rigtig god påske til dig og din familie Knus Jette

    SvarSlett
    Svar
    1. Hej Jette

      Ja, jeg har alle mine gamle bilder, og skal selvsagt ta vare på de. Teknikk kan være en stor prøvelse, men lærer vel etterhvert. I natt har det ikke vært frost, og nå regner det her også. Jeg er glad for regnet, for da smelter resten av snøen. Tusen takk!

      Fortsatt god påske til deg og dine også!

      Klem, Marit

      Slett
  17. Så nydelige helleborus du har! Og, den camelliaen er så vakker, ikke rart du er forelsket =D Ha en fin påskehelg!

    SvarSlett
  18. Beautiful pictures, Marit. I wish you a happy easter.
    Gr Jan W

    SvarSlett
    Svar
    1. Thank you, Jan!

      I wish you too a Happy Easter!

      Slett
  19. Hello, these are all lovely blooms and images. Happy Friday, enjoy your weekend!

    Happy Easter to you and your family!

    SvarSlett
  20. Hello,

    Thank you!

    Happy Friday, and Happy Easter to you and your family too!

    SvarSlett
  21. Jeg elsker alle vårblomster. God påske!

    SvarSlett
    Svar
    1. Thank you, Giga, and Happy Easter to you too!

      Slett
  22. Det var da en fin start! Går seg nok til med PCen etter hvert.

    SvarSlett
  23. Gratulerer med ny PC. Eg er litt misunneleg på dokke som har blåveis rundt dokke for dei er fantastisk flotte. Kjekt at det er nokon som fotograferar dei så eg iallefall kan nyte synet av dei.

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk! Ja, det kan jeg forstå, for de trives ikke på dine kanter har jeg forstått. De er vakre ja, og det kommer nok mange bilder av de etterhvert :)

      Slett
  24. Helt fantastiskt vackra Helleborus!!!
    /Kitty

    SvarSlett
  25. Dem kameliaen var bare utrolig skjønn!

    SvarSlett
  26. Så fint at blåveis og juleroser blomstrer hos deg !
    Og... kameliaen er bare vakker :-)
    Ha en fortsatt fin påske.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, endelig begynner det å ligne på vår her.
      Det synes jeg også :)

      Ha en fortsatt fin påske dere også!

      Slett
  27. Åh, så flotte blomster! Fint overblikk :-)

    SvarSlett
  28. Hello Marit!
    Beautiful flowers. I am glad that it is spring and the flowers bloom.
    Happy Easter.
    Greetings.

    SvarSlett
    Svar
    1. Hello Lucia!

      Thank you! Me too :)

      Happy Easter!

      Slett
  29. Hei, så flott kamelia i drivhuset! Flott blåveis og julerose også. God påske!

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei!

      Tusen takk, og god påske til deg også!

      Slett
  30. En Helleborus för 29 kronor! Och så fin!
    Fortsatt skön påsk önskar Laila

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, den var et godt kjøp, faktisk kjøpt i Strømstad i Sverige ;)

      Fortsatt god påske til deg også!

      Slett
  31. Hej Marit
    Så smukke Påskeklokker (Helleborus) Jeg har lige fået klippet de gamle blade af mine så nu står de flot derude. Påskeklokker er helt sikkert en af forårs favoritterne her. Den Camelia er da helt vidunderlig.
    Fortsat god påske
    Klem

    SvarSlett
    Svar
    1. Hej Anne

      Ja, det skal jeg også i gang med bare snøen forsvinner. Påskeklokker er utrolig vakre, og jeg er så glad i de :)
      Tusen takk!

      Fortsatt god påske til deg også!
      Klem

      Slett
  32. Åh ja...blå anemoner er så smukke :)

    Tillykke med din nye computer - håber du snart får dine gamle billeder overført. Synes man føler sig lidt "tom", når man ikke har adgang til sit billedarkiv.
    Jeg troede en gang jeg havde mistet alle mine billeder fra 2010-2013, da min computer gik død, men heldigvis var det ikke harddisken, der var gået, så jeg fik med en god vens hjælp sat den gamle harddisk i denne pc - og vupti, havde jeg atter alle mine fotos.
    Nu ligger de også på en flytbar harddisk, så jeg har backup af dem.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det er de!
      Takk. Ja, det føles litt tomt uten bildearkivet, men jeg har stadig den gamle pc, så jeg skal nok få overført de.

      Slett
  33. Å, så heldig du er som har skjønne blåveis i blomst. :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det synes jeg også! De er så vakre :)

      Slett
  34. Beautiful flowers and colours.

    SvarSlett

God jul eller var det god påske?

 Vi er så heldige her nå for værgudene ombestemte seg brått angående våren. Snøen har lavet ned i to dager her, men heldigvis så blir det ik...