mandag 28. september 2015

Litt reklame, og rød måne...

Jeg må jo drive litt reklame her ;) Jeg har nemlig en bror som er utrolig flink til å fotografere. Han tar bilder av alt mulig, men det er mest natur han tar bilder av. Det er en nettside/nettmagasin som nettopp er startet på Kongsberg og som heter 3600.no , og der sto det sto litt om han og noen bilder som han har tatt. Her er artikkelen, og det er bare å trykke på pilene som får dere sett alle bildene som de har lagt ut. Han har også en instagramkonto med mange flere bilder. Jeg har spurt han om det var greit at jeg skrev om han på bloggen her og det var det ;) Det kommer nok snart flere bilder på Instagramkontoen hans av den røde månen som var i natt, så jeg gleder meg til å se de bare han får lagt de ut.

I mens kan dere jo se de som er der nå :)


Angående den røde månen å fikk sønnen min tatt noen bilder av den i natt. Fryktelig vanskelig å få tatt gode bilder av den, men noen av de ble brukbare. Det var jo bade måneformørkelse og supermåne på en gang, så det var ikke småtteri å se på himmelen i natt.

Nesten måneformørkelse 04.51



Litt uklart, men sånn så månen så ut i natt 05.09 for å være helt nøyaktig ;)


42 kommentarer:

  1. Super Marit!!! I've some pictures of the beginning of the shade on the moon, I also saw the blood moon, but I've no pictures. Your pictures are very good!! Top!
    Gr Jan W

    SvarSlett
  2. Det er da fine billeder, din søn har taget. Nu må jeg kigge ind på din brors billeder.
    Klem

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk!

      Ja, det må du gjøre :)

      Klem

      Slett
  3. Gorgeous series of supermoon photos. It is a beautiful moon, lovely color. Wishing you a happy day and new week ahead!

    SvarSlett
  4. Jeg hadde lite håp om å få se måneformørkelsen i natt, for her var det overskyet. Så vi satte ikke på vekkerklokken. Men jeg våknet i femtiden, og da var det helt stjerneklart, så jeg fikk se den røde månen klart og tydelig! Flaks! Men jeg må nesten innrømme at jeg er så gammel at jeg har opplevd den før, og husker det godt :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg sov godt da månen var rød dessverre. Jeg burde ha sett det tidligere jeg også, men det har jeg nok ikke.

      Slett
  5. Stilig! Selv var jeg i drømmeland :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det er stilig når månen blir rød. Jeg sov jeg også da... ;)

      Slett
  6. What a magnificent photos can make your brother! I've looked on Instagram.
    And the eclipse was beautiful!

    Love, Gerry

    SvarSlett
    Svar
    1. Yes, he is very good!

      Thank you!

      Love, Marit

      Slett
  7. Flotte bilder Marit.!
    Jeg var bare ute og så, ingen bilder, men det var utrolig flott:-)
    Eirin

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk!

      Jeg kan tenke meg at det var flott å se på ja!

      Slett
  8. Bilderna blev jättefina. :) Jag och min ena dotter var också ute och fotograferade den stora händelsen. Vilken duktig bror du har.
    Klem fra Bosse

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! Ja, det var nok mange som var ute i natten og fotograferet.

      Han er veldig dyktig, ja!

      Klem fra Marit

      Slett
  9. Ih, det er da flotte billeder! Jeg må indrømme at jeg sov fra det i nat ...

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! Ja, det gjorde jeg også... :)

      Slett
  10. Flotte månebilleder. Jeg sov også som en sten :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! Ja, det er det visst mange som gjorde :)

      Slett
  11. Flotte bilder! Vi var oppe men det var bare å legge seg igjen for det var overskyet.. Hvor lenge var det til neste gang?! Fin ny høstuke!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! Så ergerlig da. Tror det er 18 år eller noe sånt til neste gang. Får håpe på bedre lykke da!

      Fin høstuke til deg også!

      Slett
  12. Så fina bilder, är speciellt imponerad av alla fina djurbilder, och norrsken. Jag sov gott, så jag såg inte månen.
    Ha det fint!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, han tar så flotte bilder, og er veldig flik til å fotografere norlys. Det gjorde jeg også!

      Ha det godt!

      Slett
  13. Så gøy at broren din fotograferer, og sønnen din også. Kjempefine månebilder. Selv sov jeg nok gjennom hele formørkelsen.
    Hilsen Ingeborg

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, vi er en familie som liker å ta bilder :) Tusen takk!

      Slett
  14. Great moon photos Marit. F., my husband went out to photograph the bloodmoon too last night, but I don't think his photos were as good as yours.

    SvarSlett
    Svar
    1. Thank you, Janneke! It's not easy to take good photos of it.

      Slett
  15. Så vackert! Jag såg den bara när den var som på din första bild.
    Ha det gott
    Kram Maria

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, månen er vakker, og i går natt var det spesiell fin.

      Ha det godt!

      Klem, Marit

      Slett
  16. Flotte månebilder! Vi var oppe halv fem, men her kom skyene så vi så ingenting dessverre...
    Naturfoto er gøy! Fin kveld til deg:-))

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! Så ergerlig med de skyene!

      Ja, det er det!

      Ha en fin dag!

      Slett
  17. Hej Marit
    Lidt reklame er jo altid godt. Jeg må lige kigge ind på IG og se din brors billeder. Flotte måne billeder. Her var det desværre tåget.
    Klem

    SvarSlett
    Svar
    1. Hej Anne! Ja, litt reklame er helt ok, og spesielt når det gjelder min brors bilder :)
      Fint at du kikker på Instagram og ser på de der!
      Tusen takk! Det var jo ergerlig at det var tåke.

      Klem

      Slett
  18. Hei Marit

    Ja lidt reklame må man godt - og billederne er jo gode!

    jeg faldt selv i søvn så det må blive om 18år for mig:)

    Ha en dejlig aften

    SvarSlett
    Svar
    1. Hej Karsten

      Ja, det er flotte bilder han tar, så jeg reklamerer gjerne litt for han :)

      Ja, jeg sov jeg også, så vi får prøve igjen om 18 år!

      Ha en deilig dag

      Slett
  19. Hei Marit!
    Dette ga himmelromfølelse. Det er fascinerende at vi flyter i universet. Vakre bilder av månen. Jeg sov godt da dette skjedde.
    Klem Anne

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Anne!

      Ja, det ser nesten litt uvirkelig ut, og det er det jo også når en begynner å tenke på det at vi svever ute i rommet...
      Det gjorde jeg også .)

      Klem, Marit

      Slett
  20. Din bror är ju verkligen ett riktigt proffs! Vilka enormt fina bilder! Älskar det med räven. Och din son är inte dålig han heller. Jättefina bilder på den röda månen. Jag var uppe på natten men här var det tyvärr mulet. Det var enda natten senaste tiden som det inte varit klart väder. Typiskt. Men då får jag njuta av din sons bilder istället :)

    Kram Anita

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det kan du si. Han er virkelig dyktig til å fotografere. Ja, det med reven er bare så fint. Fatter ikke hvordan han får det til :)
      Tusen takk! Så ergerlig da! Ja, det er typisk. Det var mange steder i Norge som også hadde skyet vær. Det får du gjøre :)

      Klem, Marit

      Slett
  21. Nærmere, tenk at det er broren din. Han har jeg fulgt lenge på insta gram. Han er bare super flink! ☺

    SvarSlett
  22. Så spennende at kreativiteten ligger i familien! Ja det har vært mange nydelige netter i det siste med stemningsfullt måneskinn over hagen. Og her har du virkelig fanget inn noen kodakmoment!

    SvarSlett

Et lite vårtegn...

I dag så jeg svarttrosten/ Turdus merula for første gang i  denne vårvinteren som vi har nå. Jeg forstår godt at den ikke har villet komme t...