søndag 8. mars 2015

X-faktor, rosa...



Endelig har Anne på Moseplassen X-faktor igjen :)



Jeg kan som vanlig ikke begrense meg og klarer ikke å bare ta med et bilde av rosa blomster... ;)
Starter her med et bilde av en Cosmos, og det er en sommerblomst jeg har blitt veldig glad i.  

En av de store dillene i fjor var Camellia, og her er en av de i blomst med regndråper på


Solhatt eller Echinacea som de heter på latin er en blomst med mye X-faktor i seg. Denne sorten heter 'Piccolino'

Denne heter 'Double Pink Delight', og denne sorten synes jeg virkelig er noe for seg selv

Mer rosa enn dette blir det vel ikke? 
Astilber og roser i sammen

Denne blomstret hos meg for aller første gang i fjor. Det er en Paeonia rockii, og biene var helt ville etter den :)

Så over til rosene, for de er så vakre og må få være med

Dette bildet ble tatt 2.10 i fjor, og morgenduggen kan sees på rosen. 

Skikkelig X-faktor her ja... :)

Ha en fin søndag!


58 kommentarer:

  1. Helt underbara rosa blommor, och ditt val till X-faktor är en riktig skönhet.
    Ha en skön dag!

    SvarSlett
  2. Nydelige rosa skjønnheter dette Marit :) Veldig glad for at du er med på konkurranse også i år, det er jo virkelig overraskende mange som har meldt seg på i løpet av konkurransens første timer! Hurra!

    Fortsatt god helg :D

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, Anne! Det er så gøy at du arrangerer dette :)
      Ja, jeg så det, og det er jo moro at så mange er med :)

      Ha en fin kveld

      Slett
  3. Det var mange lekre rosa blomster du deltar med, lykke til!

    SvarSlett
  4. Nydelig rose med x-faktor! Ellers synes jeg solhattene dine er skikkelig fine:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det måtte bli den :)
      Tusen takk!

      Slett
  5. Hei Marit! Skjønner veldig godt at det er umulig å velge. Nydelige bilder.
    Ha det godt og lykke til! Anne

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Anne!
      Ja, det var bortimot umulig ;)Luksus problem å ha så mange å velge i! Tusen takk!
      Ha det godt!

      Slett
  6. Mmmmm! til kandidaten du meldte på :) Og Astilbe og roser sammen er griselekkert! Det må jeg huske på...

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! Ja, de kler hverandre veldig godt :)

      Slett
  7. Et blinkskudd av den flotte rosen din! Og du har jo så mange flotte rosa å velge blant også! Da blir det ofte vanskelig å velge!
    Lykke til!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! Det er ikke lett å velge, nei...:)

      Slett
  8. Ikke så underligt, at du måtte vise så mange af dine rosa skønheder. Det kan være svært at vælge.

    SvarSlett
    Svar
    1. Nei, sånn måtte det bare bli :)
      Det er noen ganger veldig vanskelig å velge ja.

      Slett
  9. Helt enig, Cosmos er en herlig sommerblomst. Og roser kan en slett ikke få nok av! Solhattene e rvakre, men her i parkvegen ser det ikke ut til at de trives, men flotte er de!
    Lykke til!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, den har jeg virkelig fått øynene opp for!
      Nei, det er helt sikkert :)
      Jeg har hørt flere som sier det som bor på Vestlandet. Tror de er følsomme for fuktighet om vinteren.
      Takk!

      Slett
  10. Smukke rosa blomster - alle med x-factor.
    Klem

    SvarSlett
  11. Hei
    Jeg skjønner godt at du kan ha vanskeligheter med å velge, særlig når du har så mange flotte rosa blomster. Ønsker deg lykke til i konkurransen.

    Klem Vivi

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det er ikke enkelt! :)
      Tusen takk!

      Klem, Marit

      Slett
  12. love the one with the astilbe and rose!

    SvarSlett
  13. Hvor er det fine billeder alle sammen - jeg er vild med dine rosa astilber og roser i sammen :-)
    Ha' en dejlig søndag, Marit, klem!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! Det er mange som har likt den kombinasjonen :)
      Ha en deilig aften, Gitte, klem!

      Slett
  14. Hej Marit.Smukke rosa blomster du viser.....................jeg viser kun hvide blomster i dag.
    Men har da en blomst som jeg gerne vil deltage med..............hvis jeg kan finde ud af det tekniske.
    God aften knus Jette

    SvarSlett
    Svar
    1. Hej Jette

      Tusen takk! Jeg skal snart lese ditt innlegg :)
      Det hadde vært fint hvis du får det til! Lykke til!
      God aften til deg også.

      Klem, Marit

      Slett
  15. Underbart i rosa. Astillben och rosen är så söta tillsammans:) Det är svårt att begränsa sig, jag får se om jag klarar det:) Jag hänger på utmaningen i morgon.
    Kram Maria

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! Ja, det er ikke lett å få til :)
      Lykke til!

      Klem, Marit

      Slett
  16. Hm......hvis jeg var dommer......hva ville jeg valgt.......
    Kansje det nederste ?

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, du kan tro jeg slet med å velge hvem som skulle være med... :)

      Slett
  17. Den rosa rosen din er helt fantastisk. Den ville nok jeg også ha valgt ut, men de andre blomstene dine er jo også bare lekker. Lykke til!

    SvarSlett
  18. Marit Oh, what a beautiful flower!
    And pink is such a beautiful color for flowers. I love it too!
    We had a beautiful spring day today, with your log there it is absolutely beautiful!

    Love, Gerry

    SvarSlett
    Svar
    1. Thank you, Gerry! Yes, pink is a very beautiful color :)
      We had a lovely spring day too with 13 degrees. Finally sping is here too (soon)

      Have a nice day!

      Slett
  19. Roses, wonderful but we have to be patient........just started with the pruning.

    SvarSlett
    Svar
    1. Yes, we have to be patient. Here I can not prune them for a long time :) Here there is still a lot of snow.

      Slett
  20. Flott med rosa astilber. Skulle gjerne hatt noen sånne :-)

    SvarSlett
  21. Nei det er ikkje lett å velge ut berre ein sort når ein har så mykje fint å velge i. Nydeleg alt du viser. Lykke til.

    SvarSlett
    Svar
    1. Nei, det er ikke lett i det hele tatt! :)

      Tusen takk!

      Slett
  22. Her var så mange flotte rosa eksemplar at eg kan ikkje velge ut nokon.
    Nydelege bilde !

    SvarSlett
  23. Nydelige bilder av dine rosa skjønnheter! Og jeg skjønner godt at det er vanskelig å velge. Lykke til!
    Ha en fin uke :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! Ja, det er veldig vanskelig å velge når en til slutt bare må plukke ut en :)

      Slett
  24. Hej Marit
    Smukke ting du har valgt. Især det sidste billede. Det har da i den grad X-Factor :-)
    Lykke til

    Klem

    SvarSlett
  25. Så mange flotte! Skjønner det er vanskelig å velge seg en favoritt ja. Solhattene liker jeg godt, for de trives ikke til meg...
    Ha en fin fin mandag!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! Det er mange som ikke får til de, men jeg tror de liker å ha det tørt og kanskje snø over seg om vinteren.

      Ha en fin mandag!

      Slett
  26. Det er så mange flotte rosa planter å velge mellom. Likte spesielt godt rosen og astilben, aldeles nydelige sammen :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det er så mange flotte rosa, at det er veldig vanskelig å velge bare en. Tusen takk!

      Slett
  27. En riktig lekker kandidat Marit! Jeg skjønner jo at det er flere som har problemer med å velge...

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! Nei, jeg regner med at det er ikke bare jeg som sliter med det ;))

      Slett
  28. Her hadde du funnet mange go`biter! ;)
    Vanskelig å velge èn ja.... Men rosa var nydelig!
    Lykke til! :)

    SvarSlett
  29. Nei, det er ikke enkelt når en må velge ut en som finalist... ;)

    Tusen takk!

    SvarSlett

Et lite vårtegn...

I dag så jeg svarttrosten/ Turdus merula for første gang i  denne vårvinteren som vi har nå. Jeg forstår godt at den ikke har villet komme t...