onsdag 4. desember 2013

Dykk i arkivet, bokstaven K...

Travle dager som har gått med til julegavelaging, og kransekakebakst. Jeg har vært hos min mor i dag og vi har laget dobbel posjon med kransekake. Den smakte kjempegodt, så resten må nok fryses ned ellers blir de spist opp lenge før jul... ;-)

Bokstaven K i dag, og den er ikke av de enkle den heller...
Kirengeshoma palmata

Krokus

Navnesorten av Hydrangea paniculata 'Kyushu'

Kubjelle ;-)

Klematis

En hosta navnesort, Kiwi Gold Rush'

Ha en fin kveld!

37 kommentarer:

  1. Det lyder hyggeligt, at du har brugt dagene på at lave julegaver og bage kransekager med din mor! Så fine billeder du viser! Lige nu trænger jeg til sommerbilleder som dine, fordi dagene er så korte.
    Klem og ha' en dejlig aften, Marit!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det har vært veldig hyggelig. Jeg har laget masse fotogaver og det tar sin tid. Kransekakebakingen var veldig hyggelig.Tusen takk! Ja, vi må muntre oss opp så best vi kan nå i disse korte dagene :)
      Klem, og ha en deilig dag!

      Slett
  2. As usual very nice flowers and really good photographed Marit.

    SvarSlett
  3. Så fina bilder, gillar den med klematisen. Och vilken snygg färg på hostan.
    Ha en in kväll
    Kram Maria

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! Ha en fin dag!

      Klem Marit

      Slett
  4. Hjemmelaget kransekake er deilig, og passer godt til jul. Jeg ender vel med å kjøpe ferdig i år også.
    I dag er det skikkelig innevær her, med torden og hagl. Det passer godt med dine flotte bilder, mens jeg venter på om stormen kommer til oss i morgen.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, jeg pleier heller ikke å lage det, for det er mye jobb. Men min mor insisterte, og da var det jo gøy å lage den i sammen. Vi venter også på storm, men håper at det ikke blir noe av den...

      Slett
  5. Kirengeshoma palmata är helt utroligt vakker og står på önskelisten min:-)

    Jeg har en tante som baker kransekaker og selger, mmmmmmmmså godt det er. Dessverre finnes ikke kransekaker i Sverige, så det blir sjelden jeg får smakt de:-(

    Klem!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det er en vakker plante. Håper du får tak i den :)
      Det er mange som selger kransekaker, og det er kjempegodt. Jeg visste ikke at den ikke finnes i Sverige! Du må nok lære svenskene å lage kransekake! :)
      Klem!

      Slett
  6. Deilig med et nytt dykk=) Håper vinteren går fort=) Håper du koser deg med førjulstid=) Vibeke

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det er deilig med blomsterdykk, og jeg håper også at vinteren går fort.
      Jeg koser meg ja, og håper at du også gjør det :)

      Slett
  7. Kirengeshoma palmata var ny för mig, ser spännande ut! Vacker färg på den Hostan:-)
    Kram Titti

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det er en spennende plante. Den hostaen er fin i fargen ja.
      Klem Marit

      Slett
  8. Du har altså så mange fine planter i hagen din!...hele alfabetet:)
    Ønsker en fin kveld:))

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! Ja, jeg har nesten hele alfabetet :)
      Ha en fin dag!

      Slett
  9. Så vakkert jeg blir aldri lei av blomsterbildene dine.

    Dere har vært flinke å bakt kransekake ser jeg, det er det beste jeg vet og så hyggelig å bake med mamma.

    God kveld fra Marit.

    SvarSlett
    Svar
    1. Det var hyggelig sagt av deg, Marit!

      Ja, det var kjempekoselig!

      Ha en fin dag!

      Slett
  10. Så flittig dere har vært! Det blir deilig med hjemmelaget kransekake til jul. Mange flotte K-er. Kubjellen er jo så søt.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, jeg synes vi har vært veldig flinke!
      Hjemmelaget kransekake smaker veldig godt, ja. Takk! Kubjellen er veldig søt ja, og til neste vår skal jeg kjøpe flere.

      Slett
  11. Kjempe flotte k-blomster. Nesten så jeg lengter litt etter våren og krokus :)

    p.s. kransekake hørtes veldig godt ut. Klem

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det er lett å lenge etter våren nå, men det går fort til vi er der igjen.

      Den smakte veldig godt :)

      Slett
  12. Jeg skal da love for, at du har travlt, der er jo længe til jul endnu, men tiden går hurtigt, jeg ved det :) Smukke billeder med K

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, her har det vært veldig travelt i det siste, og dagene går veldig fort mot jul :)
      Takk!

      Slett
  13. Wszystkie kwiaty na literkę, którą dzisiaj pokazujesz należą do moich ulubionych. Pozdrawiam.
    Alle blomster på brevet, som i dag viser er mine favoritter. Hilsen.

    SvarSlett
  14. Hei! Kirengeshoma palmata skal jeg så. Sjekka akkurat at impecta har frø. Bildet av klematisen er vakkert. God kveld! Anne

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Anne!

      Det hørtes spennende ut å så den! Tusen takk!
      Ha en fin dag!

      Slett
  15. Hei Marit

    Din Kirengeshoma palmata var et nyt bekendtskab for mig - Den og fætteren K. koreana. ser meget spændende ud!

    K er et godt bogstav!

    Ha en dejlig aften

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Karsten

      Så hyggelig at du ble kjent med den! Jeg har ikke K. koreana, men vil gjerne ha den.

      K er en god bokstav , ja! ;-)

      Ha en deilig dag!

      Slett
  16. Det låter som om du haft en härlig dag. Det värsta när man bakar bröd är ju att det är väldigt gott. Tur att man kan "gömma undan" det i frysen :)

    Förstår att K inte är någon lätt bokstav. Men du har ju fått ihop riktigt många ändå. Och jag har skrivit upp ytterligare en som jag kommer att inhandla nästa vår, Kirengeshoma palmata. Fantastiskt vacker och en fantastiskt vacker bild. Tack för att du visade den.

    Idag har vi en rimfrostmorgon här. Det har börjat blåsa och dom har hotat med snöstorm från i natt. Årets första snö för oss. Burrrr!

    Ha en fin dag!
    Kram Anita

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, jeg hadde en veldig fin dag. Kransekake kan fin fryses og den smaker neste enda bedre da.

      K er ikke av de enkleste bokstavene , nei. Du får en lang liste etter mine dykk! :)
      Det er en vakker blomst, ja. Tusen takk!

      Snøstorm håper jeg vi slipper her, men det er meldt om det her også. enn så lenge så regner det.

      Ha en fin dag!

      Klem Marit

      Slett
  17. Jeg burde bakt, men kommer ikke i gang. Tiden strekker ikke til. Til helga kanskje :)
    Fine blomsterbilder som alltid.

    Ha en fin dag.
    klem

    SvarSlett
  18. Du har sikkert nok å henge fingrene i antar jeg, men kanskje du rekker å bake litt likevel? Tusen takk!

    Ha en fin dag
    Klem

    SvarSlett

Et lite vårtegn...

I dag så jeg svarttrosten/ Turdus merula for første gang i  denne vårvinteren som vi har nå. Jeg forstår godt at den ikke har villet komme t...