onsdag 6. november 2013

Hagelagsmøte med flotte dekorasjoner..

I går hadde vi årsmøte i det lokale hagelaget. Det var ikke så mange som kom, men vi som var der fikk se mye fint. Jeg hadde egentlig håper at det var noen ville ta på seg å være leder for hagelaget etter meg, men det var det ikke. Får håpe på noen nye medlemmer som melder seg til jobben! :)

På sist årsmøte hadde vi en kjempeflink dame som lagde dekorasjoner for oss, og det var så mange som synes at dette var så morsomt at hun kom igjen i år også. Hun jobber som dekoratør og lager utrolig flotte ting. Jeg var så heldig at jeg vant 5 ting i lotteriet vi hadde! :)

Nøttekrans med lysholdere

Mosehjerte som jeg vant

Juledekorasjon med cymbidium orkidé som jeg vant

Ildtopp i høstfarger som jeg vant

Bord dekorasjon med hvite roser

Nydelig bukett i høstfarger

Damen som lagde alt det fine til oss

Vakker dekorasjon med lilla roser og wandaorkidér

En liten dekorasjon i de samme fargene

Her er de i sammen på bordet

Vi hadde så mye å lodde ut for vi var ikke så mange som var der. Til neste år ønsker vi at flere kommer og tar lodd på alt det fine som blir laget der, for vi har allerede booket henne til å komme til neste årsmøte  også. Nå er det bare å lage et program for neste år, og selge annonser til inntekt for hagelaget. Dette er lederens jobb, og jeg kan forstå at ikke så mange har lyst på den jobben, for det er mye jobb. Jeg får brette opp ermene, og prøve å få laget et nytt program for neste år :) 

40 kommentarer:

  1. Fine kranse og dekorationer. Tillykke med de fine gevinster.
    Det er ikke nemt at få folk til at møde op til noget her i Dk, det er åbenbart det samme i Norge.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, de var virkelig fine. Nei, det skal være sikkert, jeg tror nok at dette er et problem som mange lag og organisasjoner opplever i dag, både i Norge og Danmark, ja. Folk har ikke tid, det er så mye annet som skjer.

      Slett
  2. Lykke til! Du er jammen flink. Så flotte dekorasjoner!

    SvarSlett
  3. Men så mycket fint! Grattis till det du vann! Kul med lite nya idéer. Det var väldigt snyggt att dekorera med orkidéer. Och att få folk att slälla upp är nog inte bara ett problem i Danmark och Norge, det är likadant här i Sverige.

    Önskar dig en fin dag!

    Kram Anita

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! Ja, det er alltid fint å kunne se noe nytt, og få egne idéer til hva en kan lage selv. Ja, orkidéer gjør seg alltid godt i dekorasjoner. Men hadde jeg hatt en Wanda i blomst, så hadde jeg nok ikke ofret den... ;-)
      Ja, det er nok et problem i flere land enn her i Skandinavia også. Folk har ikke tid/er ikke intressert.

      Ha en fin dag!

      Klem Marit

      Slett
  4. A very good post and your header is really lovely.....compliments Marit.

    Greetings, Joop

    SvarSlett
  5. hei Marit

    Ja, det kan være svært at få folk til at deltage, i ser ellers ud til at have haft det hyggeligt. Måske det er "risikoen" for at skulle forpligte sig, der afholder folk? - for jeg forstår at i er medlemmer nok.
    Nå, så måtte du istedet gå hjem med 5 fine dekorationer - og også tage et år til:)

    En dejlig dag herfra

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Karsten

      Ja, vi hadde det veldig hyggelig, selv om vi ikke var så mange. Sånn er det når vi reiser på turer også, men vi har det veldig gøy. Ja, folk i dag vil ikke forplikte seg til noe som helst hvis de kan slippe. Dessverre er det sånn utviklingen har blitt. Vi er ca 20 medlemmer, men det er kun styret og noen få til som er aktive.
      Ja, jeg var heldig som fikk med 5 fine ting hjem, og det var jo hyggelig :)

      Ha en deilig dag!

      Slett
  6. Flotte dekorasjoner du har vunnet! Jeg mangler et pyntegen og egner meg ikke til å lage dekorasjoner.

    Ha en fin onsdag!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! Jeg mangler det pyntegenet jeg også, så her i huset er det lite av pynt. Jeg overlater sånt til de som virkelig kan det.

      Ha en fin dag!

      Slett
  7. Tillykke med de meget smukke dekorationer du har vundet! Nej, det er ikke nemt at få folk til at melde sig til noget, der forpligter, selv om det også giver glæde. Jeg håber, du får en dejlig dag og sender klem mod nord!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! Nei, det skal være sikkert, det er ikke lett i det hele tatt, selv om det gir glede som du sier. Folk vil ikke likevel. Ha en deilig dag i syd, klem!

      Slett
  8. she really does make wonderful things. the nut wreath is very unique. i like it!

    SvarSlett
    Svar
    1. Yes, she is really good to make lovely things. The nut wreath was so beautiful.

      Slett
  9. Her var det mange flotte dekorasjoner! Alltid kjekt å se på folk som er så flinke.
    Du var heldig med trekningen den gangen, men synd ikke flere møtte opp.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det er alltid moro å se på folk som er så flinke til å lage dekorasjoner. Jeg har ikke fantasi til sånt...
      Jeg var kjempeheldig ja, det er absolutt ikke hver gang jeg vinner så mye. Synd med få folk, ja.

      Slett
  10. Hvor smukke dekorationerne er og du var heldig at få så mange fine med hjem til at pynte op med :) Jeg er sikker på du er en rigtig god leder. Det er alligevel klart, at man gerne vil afløses på et tidspunkt, da det jo også er et stort arbejde man ligger i en forening. Klem Rose

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! Jeg var veldig heldig, ja. Jeg vil gjerne avløses snart ja, for nå har jeg vært leder i 5 år. På tide at det kommer noen " nye koster" og har andre idéer.
      Det er mye jobb, ja.

      Klem Marit

      Slett
  11. Lovely decorations, I too love making flower arrangements. Your header is really gorgeous!

    SvarSlett
    Svar
    1. It was not me who made them, I am not good at doing that.
      Thank you!

      Slett
  12. Beautiful decorations!
    Greetings, RW & SK

    SvarSlett
  13. Hej Marit
    Flotte dekorationer du har lavet, i sær nøddekransen. Den er bare så lækker!
    Kærlig Hilsen
    JetteMajken

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Jette

      Det er ikke meg som har laget de, men jeg skulle ønske at jeg var så flink. Det er hun jeg har tatt bilde av som har laget disse tingene.

      Slett
  14. In my opinion these works are very special. A nice mixture of autumn props an flowers!

    Many greetings from the Netherlands,
    dzjiedzjee.blogspot.com

    SvarSlett
    Svar
    1. Yes, these works was made very good. She was very talented!

      Slett
  15. For en velfortjent vinnerlykke til deg som påtar deg ledervervet i hagelaget! Gratulerer med de flotte premiene.

    SvarSlett
  16. Her var det virkelig mye flott å se. Det hadde vært gøy å kunne lage så flotte ting, for det ser jo så lett ut, men det er det ikke.

    Klem Vivi

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det ser lett ut, men det er det ikke. Jeg klarer i alle fall ikke å lage sånt av meg selv. Da må jeg ha noe å se etter.

      Klem Marit

      Slett
  17. Så flotte dekorasjoner du vant, veldig mye fint som ble lagert- Moro med sånne fine ting, gøy å prøve å lage selv også.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, hun er virkelig flink til å lage dekorasjoner. Det er gøy å prøve selv også, men resultatet blir ikke like bra :)

      Slett
  18. Her var det mye fint å se!
    Ha en fortsatt fin uke! Klem

    SvarSlett
    Svar
    1. Ha en fortsatt fin uke du også.
      Klem!

      Slett
  19. Så heldig du er som vant de fine dekorasjonene :-)

    Det er ikke så lett å rekruttere folk til slike verv som tar tid. Kanskje du skulle hatt en "trainee" :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, jeg var veldig heldig! :)

      Nei, det er noe med det at det går en del tid til sånne verv. Ja, kanskje det haded vært noe! ;-)

      Slett
  20. Hei Marit! Det er så fortjent at du tar nesten rent bord. Du er en ildsjel, pass på at du ikke blir utbrent. Ha det så godt! Anne

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Anne!
      Det kan nok diskuteres ;-) Jeg har vært utbrent før, så det gjelder å ikke blir det igjen, ja. Men det skal nok gå bra håper jeg dette året også.
      Ha det godt!

      Slett

God jul eller var det god påske?

 Vi er så heldige her nå for værgudene ombestemte seg brått angående våren. Snøen har lavet ned i to dager her, men heldigvis så blir det ik...