onsdag 10. juli 2013

Om å spasere rett inn i løvens (eller kattens)hule, og en liten film...

 Som jeg har fortalt om mange ganger så er det et yrende dyreliv her, både inne og ute ;-) Inne var vi to katter, og her om kvelden så jeg at de var veldig opptatt med noe ute i kattegården. Jeg tenkte ikke noe mer på det før jeg plutselig så en mørk liten mus inne på kjøkkengulvet. En av kattene hadde tatt den med seg inn for å vise den frem så klart, men de skader de ikke. At en mus kan være så dum at den går inn i kattegården hvor det sitter to store katter omtrent hele tiden forstår ikke jeg, men det var det som hadde skjedd.
Det ble jo et sirkus ut av en annen verden med to katter på jakt etter denne lille musen. Jeg tror at det var en spissmus, for den hadde så lang snute. Min sønn fikk den til slutt opp i en pappeske og bar den ut i skogen og slapp den fri. Som dere ser i filmen så prøvde musa å spise seg ut av pappesken. Han filmet mens han holdt på med dette  :-) Den gravde seg til slutt ned i løvet med en gang stakkars, for den var vel livredd etter sin opplevelse den kvelden. Jeg har sett flere sånne spissmus nede i hagen ved bekken, så det er nok mange av de rundt her. Sånn er det når en bor på landet og i skogen :-)

Her er den nye Youtubefilmen :-)

15 kommentarer:

  1. He he den slapp med skrekken.
    Etter at vi fikk pus i hus ser jeg hvor mye mus det virkelig er, vi bor jo også i skogkanten.
    Artig film, ha en fin dag.
    Marit.

    SvarSlett
  2. Pyha, dejligt at den slap med skrækken! Det var ikke gået så godt, hvis Sofus havde fået fat i den lille mus - han kommer jævnligt ind og skal roses for at være den drabelige storvildtjæger, han er :-) Klem og ha' en fin dag!

    SvarSlett
  3. Vilken härlig film! Tänk att musen hade så mycket energi kvar trots att han hade blivit jagad av katterna. Nu är han där han ska vara och inte inne på köksgolvet. Ha en fin dag!/ Kram Titti

    SvarSlett
  4. Dobrze, że syn jej uratował życie i biega sobie dalej po lesie. Pozdrawiam.
    Vel, reddet at livet til sønnen hennes og går litt lenger i skogen. Hilsen.

    SvarSlett
  5. Så söt den er! Her har vi også spissmus. Jeg har mistanker om at de har forsynt seg av noen av plantene mine i våres (masse avspiste blad lå mellom stenene i en mur der de bor) og det liker jeg ikke. Men de er nå söte allikevel:-)
    Klem!

    SvarSlett
  6. Ja, kattene vil vel vise fram fangsten sin. Søt liten spissmus.Må innrømme at jeg liker de best langt vekke fra huset.

    SvarSlett
  7. giver dig ret i, at den ikke er for klog at vove sig ind i kattegården :) Til gengæld kæmper den flot for sin frihed i papkassen. Hvor sjovt, at I filmede det, så vi kunne se med.

    Her er der også mange mus at dømme efter, hvor mange vores kat slæber med ind. Men den har som regel slået dem ihjel inden den viser dem til mig.

    SvarSlett
  8. Det var ikke verst at dere klarte å berge den. Har hørt at katter ikke spiser spissmus, så det kan være det. Morsomt at dere fikk filmet det :-)

    SvarSlett
  9. Ha, ha! Så bra=) Så snille dere er som redder musa. Fin kveld til deg=) Vibeke

    SvarSlett
  10. Det var en heldig lille mus!

    SvarSlett
  11. Heldig liten mus som slapp med skrekken!!

    Da jeg var liten fanget jeg en gang en mus...med hendene. Tenkte ikke på at den kunne bite meg, den var jo så søt. Musen ble tatt med får å vises fram til mamma og pappa, men på veien så rømte den, ned i genseren min. Pappa ble litt redd den skulle bite meg, så han ble den heldige som måtte fiske musen opp igjen fra genseren. Enden på visen ble at musen bet pappa og ikke meg... Pappa rister fremdeles på hode når den historien kom opp igjen.

    Fin dag til deg!!

    SvarSlett
  12. Fin film, men jeg hader lyden. Vi har en del mus her om vinteren og
    sommetider er de svære at sove til.
    Jette

    SvarSlett
  13. Flot filmet, så fik vi set den også.

    SvarSlett
  14. Dumme musa ville vel ut til kattene igjen!
    Utrloig hva man gjør for all verdens små skapninger :-)

    SvarSlett
  15. Takk for alle hyggelige kommentarer :-)

    SvarSlett

God jul eller var det god påske?

 Vi er så heldige her nå for værgudene ombestemte seg brått angående våren. Snøen har lavet ned i to dager her, men heldigvis så blir det ik...