torsdag 16. mai 2013

Ønsker dere alle...

... en flott dag i morgen!  Jeg må innrømme at jeg ikke feirer så mye 17. mai lenger, for det var mer aktuelt når barna var små. Men det er jo veldig koselig med både barnetog og bløtkake spising. Så jeg ønsker at alle får fint vær i morgen, og hygger seg på nasjonaldagen.

Her er bjørkene grønne og lerka er snart grønn den også. Plenen er også helt grønn etter alt regnet. Nå mangler bare noen blomster, så hadde alt vært perfekt ute :-)

Jeg dykket litt ned i arkivet og fant en akeleie fra noen år tilbake. Den får være 17 mai blomsten i år :-)

Ha en fin dag i morgen også alle dere som ikke bor i Norge!

20 kommentarer:

  1. God 17. maj til dig Marit! Vi har slet ikke noget der ligner her i Danmark. Men det lyder hyggeligt! Akelejen er en af mine yndlinge!

    SvarSlett
  2. Så vacker akleja!
    Önskar dig en fin 17 maj.
    Kram Maria

    SvarSlett
  3. Snart kommer der også blomster hos dig, men det kunne selvfølgelig være rart, hvis de var der i morgen. God dag alligevel - for mange år siden var jeg i Norge d. 17. maj, der var stort optog kan jeg huske.

    SvarSlett
  4. Søt akeleie, Marit! Feirer ikke så mye 17. mai jeg heller. Guttene mine er så store at de nekter å gå i tog.

    SvarSlett
  5. Ønsker deg en fin 17.mai Marit:-)
    Jeg skal tilbringe dagen i hagen og gleder meg veldig til det. Det er varslet regnvær, men varmt her hos meg. Så nå blir det utplanting av nurkene :-)

    SvarSlett
  6. Ønsker deg også en fin 17 mai!
    og for ikke å glemme fint og varmt maivær! (det er lov å drømme!)
    Her ble plenen klippet for første gang i dag og det er allerede mange blomster, sol og varme var på en snarvisit - det skulle vært 17 i dag tenker jeg for i morgen er vi nok tilbake til regn igjen ser det ut for.

    SvarSlett
  7. Her blir det bunad og barnetog imorgen - selvom vi er i Stockholm. Det er faktisk stor feiring her, mange tusen nordmenn er med og det er moro.
    Håper du får en fin dag!
    Klem!

    SvarSlett
  8. Gratulerer med morgendagen! Blir nok ganske rolig feiring her også.
    God frokost, og ikke stresse av gårde til grytidlig flaggheising...

    SvarSlett
  9. Jeg kunne tenke meg en dag uten feiring jeg også, men siden vi har små barn enda er det bare å henge på=) Blir uansett en rolig dag. Fin 17.mai til deg=) Vibeke

    SvarSlett
  10. Ha en strålende nasjonaldag! I hagen?!

    SvarSlett
  11. Ønsker deg en fin 17.mai!

    SvarSlett
  12. Have a great May 17th.

    Your blue and white aquilegia is beautiful.

    SvarSlett
  13. Dejligt at haven i hvert fald ikke er hvid mere, men jeg håber, du snart får sol og varme. Ha' en rigtig god 17. maj fejring! Klem

    SvarSlett
  14. Flot billede du viser.
    Ønsker dig og dine en god 17. maj dag:) Knus!

    SvarSlett
  15. God 17. mai til deg også! Her feires også dagen i stillhet med flagg i verandakassen, det er gråvær ute men fin temperatur...

    SvarSlett
  16. Håper du har hatt en super fin nasjonaldag. Her har det vært barnetog og is. Nå er det sofakos og langhelg. Klem

    SvarSlett
  17. Håper du også har hatt en fin dag :-)

    SvarSlett
  18. Helt på tampen av en deilig og ganske varm dag - Gratulerer med dagen, Marit! :)

    SvarSlett
  19. Tusen takk for alle hyggelige kommentarer! Jeg hadde en veldig flott 17. mai i går :-)

    SvarSlett

Et lite vårtegn...

I dag så jeg svarttrosten/ Turdus merula for første gang i  denne vårvinteren som vi har nå. Jeg forstår godt at den ikke har villet komme t...