mandag 13. mai 2013

Naturens egne tårer...

I går tidlig kom det hele 20 mm med regn i løpet av kort tid. Bekken ble flomstor og dette må jeg si minner mye om i fjor sommer. Jeg så på yr.no i dag og regnet kjapt ut av hvis det stemmer det de har estimert, så får vi ca 80 mm med regn i løpet av 10 dager...

Etter at regnet ga seg i går var jeg ute og tok noen bilder av regndråper som hang på trærne. Det tok litt av, så dere får bære over med meg at det ble så mange... ;-)













Ha en fin dag enten det regner eller ikke!

30 kommentarer:

  1. Så flotte regndråper.
    Her regner det idag,men i helgen var det helt nydelg.
    Er meldt litt regn idag & i morgen,men så skulle solen komme tilbake.
    Ha en fin mandag.
    Klem Christina

    SvarSlett
  2. Åh så fine billeder, Marit - jeg holder meget af makrooptagelser. Men 80 mm regn i løbet af 10 dage? Uf, det lyder meget ...
    Klem og ha' en rigtig dejlig dag.

    SvarSlett
  3. Kanskje du må skylde på meg? Jeg har lagt inn en bestilling på litt regn for det var så tørt i hagen, men jeg tror noe må ha gått helt galt for dette blir jo alt for mye !! Men flotte motiv ble det ! :)

    SvarSlett
  4. Vakre dråpebilder!! Her har det også regnet en god del. Ikke vært ute og sett på måleren enda, men har hørt det har plasket ned i natt. Håper at det ikke blir oversvømmelse hos deg da. Ønsker deg en riktig god ny uke. Klem Merethe

    SvarSlett
  5. Dejlige billeder, Marit! Kun godt at du tog mange.

    SvarSlett
  6. Skønne billeder af regnen, husk at sende lidt ned til mig :)

    SvarSlett
  7. Fine bilder av regndråper på kvister og trær. Her har det også regnet før i dag, men nå er det opphold og litt sol.

    Ha en fin mandag!

    SvarSlett
  8. Nydelige regndråpebilder!
    Her var det regn og 5 grader i dag formiddag. Nå er det nesten opplett og temperaturen har steget til 8 grader.
    Ha en fin uke!

    SvarSlett
  9. Så fine bilder=) Bra du gjør noe positivt ut av regnet, selv om det har kommet veldig store mengder. Tusen takk for navn på blomstene jeg ikke vet hva heter=) Det setter jeg pris på, og jeg forsøker å lagre dem i hodet.... selv om det ikke alltid er like lett=) Ha en fin dag=) Vibeke

    SvarSlett
  10. 80 mm på en uges tid - det var ikke så lidt! Hvis det så bare kommer rimeligt stille ned, så jorden kan nå at opsuge noget. Det er værre, hvis det kommer for meget på én gang.

    Regndråbe billederne er rigtig flotte.

    SvarSlett
  11. Regn, regn, regn, vi börjar väl bli vana med det efter flera somrar. Hoppas bara det regnar i från sig lite så vi får sol i sommar :)

    SvarSlett
  12. Kjedelig med regn, men fine bilder ble det likevel :) Har regnet mye her også og gresset vokser som bare det.

    SvarSlett
  13. Åh, så vackra regndropps-bilder! Det är härligt med regn, men inte när det kommer i för stora mängder. Här har vi det så torrt att jag har fått vattna flera gånger redan. Ha en skön kväll, Marit!/ Kram Titti

    SvarSlett
  14. så vackert med regndroppar
    ha det så bra
    maggan

    SvarSlett
  15. Så fint du har "fanget" regndråpene! 80 mm er litt mer enn jeg ønsket meg :-)

    SvarSlett
  16. Vackra regndroppsbilder! Här regnar det nu, och det ska fortsätta några dagar. Sedan hoppas jag solen och värmen kommer.
    Ha det gott.
    Kram Maria

    SvarSlett
  17. Så nydelige bilder! Her er det knusktört så du får gjerne sende litt regn hitover:-)
    Klem!

    SvarSlett
  18. Fine regndråpebilder, selv om en kan bli litt oppgitt over alt regnet. Selv en bergenser som meg kan bli kjei. Vi får satse på at etter regn kommer sol. Ha en fin uke uansett vær!

    SvarSlett
  19. Det er flotte regndråpebilleder, men jeg håber da for, at du slipper for sidste år voldsomme regnmængder. Jeg kan godt huske billederne af din delvist oversvømmede have. Det var ikke noget godt syn.

    Ha' en god aften
    Ina

    SvarSlett
  20. Heia Marit, så vakre dråpe bilder du har tatt av regnet ;)
    Ha ei fin ny uke, håper sola skinn hos dæ.

    Lisbeth ;)

    SvarSlett
  21. Flotte bilder!
    Dråpebilder har en egen ro og skjønnhet i seg.

    SvarSlett
  22. Tusen takk for alle hyggelige kommentarer! :-)

    SvarSlett
  23. Smukke billeder du viser med naturens egne tårer. Ønsker dig en god tirsdag:) Knus Hanne Bente

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk Hanne Bente. Jeg ønsker deg en flott onsdag. Klem Marit

      Slett
  24. Stilige dråpebilder! Det er veldig pent. Tusen takk for hilsen hos meg!

    SvarSlett
  25. Beautiful photographs, I love such images:) I am greeting

    SvarSlett
  26. Godt å se at det ikke bare er meg som har dilla på dråper!

    SvarSlett
    Svar
    1. Nei, det er nok ikke bare du som har dilla på dråper. det er lett å finne motiver nå om dagen... :( Jeg tror at vi har fått Bergensvær her (igjen) på østlandet.

      Slett
  27. Vi får satse på at alle de vakre dråpene du har fotografert, gjør godt, tross alt!

    SvarSlett

Et lite vårtegn...

I dag så jeg svarttrosten/ Turdus merula for første gang i  denne vårvinteren som vi har nå. Jeg forstår godt at den ikke har villet komme t...