torsdag 22. november 2012

Dykk i arkivet, bokstaven C...

Været er stadig like grått og trist, og med regn innimellom. Det er i skrivende stund et lite lysglimt på himmelen. I følge yr så skal vinteren komme i neste uke. Grøss...

Jeg fortsetter med mine dykk, og henter opp noen vår og sommerminner.

Camelia kjøpt på Plantasjen i vår. Den lever utrolig nok enda og står nede i kjelleren under lys. Håper å få blomster på den en gang igjen...

Crocus 'Snowbunting' en av de flotteste vårblomster jeg vet om

Clematis 'Snow Queen'

Clematis 'Hagely Hybrid'

Clematis 'Dr. Ruppel'

Til slutt en rar blomst, nemlig Corydalis solida 'Frodo'

Jeg kjøpte den mest pga. navnet 'Frodo' siden jeg er så glad i Lord of the Rings, eller Ringenes Herre som den heter på norsk. Blomsten gjør ikke så veldig mye av seg, men den er litt morsom likevel.

Ha en fin torsdag!

26 kommentarer:

  1. Åh så smukke blomster! Din camelia er fortryllende, og hvide clematis og crokus hører til mine yndlingsblomster! Jeg glæder mig til vinterbilleder, når den nu kommer i næste uge - her er alt bare gråt. Klem og dejlig dag til dig!

    SvarSlett
    Svar
    1. Så hyggelig at du også har noen yndlingsblomster! Ja, de hvite er flotte blomster. Jeg er veldig svak for hvitt. Jeg gleder meg ikke til vinteren, men vet jo at den kommer. Vi har fått en lang høst nå, så jeg skal ikke klage.
      God aften til deg, og klem!

      Slett
  2. Roligt att följa din serie:)). Så mycket vackra växter på C. Clematisarna är underbara, och tänk när vi har krokus i rabatterna igen:)).
    Ha det gott.
    Kram Maria

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, clematis er flotte blomster. Jeg gleder meg til alle vårblomstene er her igjen. Det er ikke så lenge til!
      Ha det godt. Klem Marit

      Slett
  3. Har flotte blomster på C, også du. :) Anne Kari

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg prøver å finne noen på hver bokstav, men det er ikke alltid like enkelt har jeg oppdaget ;-))

      Slett
  4. Smukke fotos af "C" de krokus er superflotte og den corydalis har jeg ikke set før, der er mange af de solida hybrider hvor blomsten ikke er særlig stor, men den røde kant er flot!

    SvarSlett
    Svar
    1. Den er meget spesiell denne Corydalisen, ja. Den røde kanten gir en helt egen effekt. Ikke så ofte å se disse til salgs dessverre.

      Slett
  5. Her har solen skinnet et par timer i dag, det var dejligt.
    Camelia har jeg ofte kigget efter, men jeg har ikke turdet, den skulle jo kunne overvintre ude, men det er ærgerligt, hvis den dør.
    Både crocus og clematis er skønne, og den lille Corydalis solida 'Frodo'
    ser rigtig fin ud.

    SvarSlett
    Svar
    1. Det tror jeg så gjerne! Her har solen vært bak grå skyer i lang tid. Camelia er kun herdig på Vestlandet her i veldig milde strøk. Men der blomstrer de og klarer seg fint. Her må den overleve i kjelleren til våren kommer.

      Slett
  6. Dejlige billeder...
    Særligt dit portræt af Clematis 'Dr. Ruppel' er skønt.
    Tak for kigget!

    SvarSlett
  7. Så härliga klematis. Gillade alla tre! :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, de er jeg veldig glad i, for de har så store og flotte blomster :-)

      Slett
  8. Deilige sommerblomster og stauder, jeg nyter hvert bilde.
    En glemmer så fort hvor flotte de var og da er det så fint å ha ett arkiv som en kan ta frem nå.

    Maritklem.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det er sant at vi glemmer veldig fort hvor flotte de er. Det er så mye å se på om sommeren, at det er først om vinteren at en får tid til å se skikkelig på de :-)

      Klem Marit

      Slett
  9. Welcome Marit!
    Thank you for the wonderful flowers.
    Thanks to them, it got nice and pleasant.
    Regards

    SvarSlett
    Svar
    1. Thank you, Lucia!
      I am very grateful to all flowers in my garden :-)

      Slett
  10. Ny dag, nye dykk, nye nytelser og nye sorter. Takk for at vi får være med på dykketuren din:) Har ikke opplevd sånne artige alfabetleker siden barneskolen.

    SvarSlett
    Svar
    1. Så hyggelig at du koser deg med mine alfabetleker ;-))

      Slett
  11. Vilka helt underbara bilder och växter du visar. Det känns verkligen som en vårfläkt då jag tittar på dem.
    Hej från Törnrosa

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, det var veldig koselig sagt av deg! Vi kan trenge litt vårblomster nå på denne tiden av året når det er så mørkt og trist ute.

      Klem fra Marit

      Slett
  12. PS. Skulle också säga: underbar header du har. DS

    SvarSlett
  13. Trochę musimy poczekać na nie w ogrodzie, więc miło na nie popatrzeć na zdjęciach.Pozdrawiam.
    Vi må vente litt på den i hagen, så det er hyggelig å ikke se på bildene. Hilsen.

    SvarSlett
    Svar
    1. Tak, musimy czekać, aby zobaczyć go w ogrodzie ponownie. Ale to idzie szybko, około miesiąca później okazuje się słońcem tutaj!

      Slett
  14. Frodo ser da ut som en søt liten krabat :)

    SvarSlett

Et lite vårtegn...

I dag så jeg svarttrosten/ Turdus merula for første gang i  denne vårvinteren som vi har nå. Jeg forstår godt at den ikke har villet komme t...