lørdag 21. januar 2012

Hjelpe og trøste...

Her har det i dag kommet hele 50 cm med snø, og det har ikke holdt opp enda. Det skal snø til i morgen i følge yr. Så i morgen må vi ut og måke snøen av drivhuset, for det er litt for mye som har kommet selv om snøen enn så lenge er tørr. Det har gått fra minus 15 i går kveld til "kun" minus 4 nå. Jeg synes det er helt greit at det kommer noe snø, men det får da være måte på...


Bildet under her er fra februar 2010, men det ser omtrent sånn ut ute nå. Huff, jeg håper det slutter å snø snart!



16 kommentarer:

  1. Hej Marit.
    Du har da fået sne - vi har fået så lidt så lidt - mindre end saltet til et æg, men vi har fået snefnug i dag.
    Ønsker dig en god aften.
    Knus Hanne Bente

    SvarSlett
  2. Żeby Was nie zasypało, niech już lepiej śnieg nie pada. Pozdrawiam. *** Til deg ikke er begravd, kan ha bedre snøen ikke faller. Yours

    SvarSlett
  3. Oi... God gammeldags vinter...?
    Fortsatt fin helg - med snøskuffe!

    SvarSlett
  4. Og jeg skulle ønske at det ville snø litt her og. Har bare 10 cm og med 16 minusgrader er det litt tynt. Vær bare glad for snødynen. Plantene elsker den! God helg!

    SvarSlett
  5. Du all verden, skal si det kom snø hos dere. Håper det stopper før dere snør inne.
    Ha en fortstt god helg

    SvarSlett
  6. Ja det var ikke grenser å det ramlet ned heller... Litt sært å sitte her å sortere frøpakker og samtidig se ut på godt over en halv meter med nysnø.

    SvarSlett
  7. Hanne Bente, ja det skal være sikkert. Jeg er helt utslitt etter all måkingen. Ha en fin søndag!

    Klem Marit

    SvarSlett
  8. Giga, jeg er ikke begravd, men det er ikke langt unna. Det har kommet fryktelig mye snø her i går og i natt.

    Giga, nie jestem pogrzebany, ale to nie jest daleko. Nie było strasznie dużo śniegu wczoraj, wczoraj w nocy.

    SvarSlett
  9. orchis, ja det skal jeg love deg! Nå er jeg helt utslitt av måkingen, og enda er vi ikke ferdig. Ha en fin søndag i syden. Jeg misunner deg klimaet du bor i nå.

    SvarSlett
  10. primula, ja jeg skjønner at du ønsker deg mere snø for 10 cm er lite når det blir så kaldt. Jeg kan sende litt snø til deg vet du ;-)
    Men som du sier, jeg er glad på plantenes vegne. De liker nok snødynen når det blir kaldt igjen.

    SvarSlett
  11. Mariann, ja det er ikke langt unna at vi ikke kom ut her. Hadde ikke vært for naboen som har traktor med snøfres så hadde vi ikke kommet ut på hovedveien.

    SvarSlett
  12. Kjell&Edmund,nei det var ikke så rent lite som kom. Det er nærmere 60-70 cm som kom alt i alt tror jeg. Vi er ikke ferdig enda med måkingen. Dere får kose dere med frøpakkene!

    SvarSlett
  13. Jøye meg for et snøkaos. Kom ikke så mye her heldigvis, men e\det var atskillig fra før så, snø er det nok av nå synes jeg. Ha ei strålende uke :)

    SvarSlett
  14. Du har vel nok fået sne. Her er intet sne.

    SvarSlett
  15. Tua, ja det holder nå, men det ser ut som vi får en god del til i slutten av uka. Får håpe det er stopp etter det. Ha en fin uke du også!

    SvarSlett
  16. Landbohaven, ja det holder lenge med det vi har fått. Dere er heldig som har vår i Danmark.

    SvarSlett

God jul eller var det god påske?

 Vi er så heldige her nå for værgudene ombestemte seg brått angående våren. Snøen har lavet ned i to dager her, men heldigvis så blir det ik...