onsdag 7. desember 2011

Første snøfall...

I går kveld begynte det å snø her. Det var vel egentlig helt som forventet, for jeg sa i går at det "luktet" snø.  Da pleier det alltid å komme snø... ;-) I dag tidlig måtte jeg bare ut og ta noen bilder, for det var så fint lys da.

I går bestilte jeg mere frø, og denne gangen fra Plants of Distinction. Det ble som vanlig noen blomsterfrø. Skal bestille noen grønnsaksfrø derfra også, men det blir på en annen bestilling. Den 200 kr grensa er fylt opp før en får snudd seg...





23 kommentarer:

  1. Jest biało, jak na ten czas być powinno. Trzecie zdjęcie jest piękne.Śnieg to nie tylko ładny wygląd, ale i kłopoty z dojazdami lub dojściami do różnych miejsc. Pozdrawiam

    SvarSlett
  2. Ja ble det ikke fint og lyst ,men du sier noe det var nok bra snøen kom før kulden .
    så fine bilder ,hagen din ligger under en hvit dyne , vi får håpe den blir liggende.

    Ha en fin dag(jeg også kikket i dag på neste vårens frø som må bestilles).

    Klem fra Marit.

    SvarSlett
  3. Giga, på det tredje bildet er det brøytestikker du ser. Brøytestikkene viser hvor veien går slik at en ikke kjører ut med bilen der.

    Ja, på denne tiden av året er det pent med hvitt, for nå er det jo jul snart og da må vi ha snø her i Norge ;-)

    SvarSlett
  4. Marit's, ja det ble veldig lyst nå. Det er deilig å tenke på at plantene får en god beskyttelse nå når det blir mye kaldere. Håperd en blir liggende ja, og det ser sånn ut som vi får mere snø allerede i morgen.

    Frø må bestilles nå ja, så er alt klart til frøsåing over jul ;-)

    Klem

    SvarSlett
  5. Flotte vinterbilder du har tatt!
    Frøkatalogene er til stor glede her også, fristelsene står i kø.

    Ønsker deg en fin vinterdag!

    SvarSlett
  6. Nu ser det mer normalt ut ute. Fina bilder med ett vackert ljus, morgondämring?
    Frö ja, ska se om jag hittar dit också :)

    SvarSlett
  7. Hej Marit.
    Rigtig flotte snebilleder du viser.
    Ønsker dig en god onsdag aften.
    Knus Hanne Bente ♥

    SvarSlett
  8. Randine, ja nå står virkelig fristelsene i kø. Det er nesten vanskelig å velge hva en skal kjøpe...

    Ha en fin vinterkveld!

    SvarSlett
  9. Mia, ja til årstiden å være ser det mer normalt ut nå. Grønne plener i desember er ikke helt vanlig på disse trakter. Ja, det er morgengry kl. 08.00 i dag.
    POD har mye fint Mia ;-)

    SvarSlett
  10. Hanne Bente, takk for det. Nå er det vinter her også. Ha en fin onsdagskveld du også!

    SvarSlett
  11. det er nydelig med snø. Skulle så gjerne fotografert jeg også, men for ut av huset før det var ordentlig lyst.

    SvarSlett
  12. Oi...kor masse snø dokker har, her fikk vi kanskje 1 cm inatt ;O)
    men den lyste så fint opp .
    Fine bilder, ha en fin onsdags kveld, hilsen Lisbeth :D

    SvarSlett
  13. Utrolig stemningsfulle bilder! Og joda, man kan "lukte" snø. Har t.o.m. "luktet" det her en gang. Men det kom gudskjelov aldri. Morgenen etter var fjellet øst for oss, Monchique, hvitt på toppen. Så jeg hadde nesten rett. Brrrr... :)
    God kveld!

    SvarSlett
  14. Sorry, fjellet er VEST for oss... Hvor iallverden var hodet mitt! :)

    SvarSlett
  15. Åshild, ja snø er pent, det er jeg helt enig i. Du får nok tatt noen bilder en dag du også!

    SvarSlett
  16. Lisbeth, ja snøen gjør at alt blir mye lysere. Det trengs nå når det blir så tidlig mørkt som nå. Det var ikke mye snø dere fikk da!
    Ha en fin kveld du også :)

    SvarSlett
  17. orchis, godt å høre om flere som lukter snø! ;-)Du hadde vel blitt vel forskrekket hadde det kommet snø hos deg. skjønner godt at du tar feil av øst og vest. Jeg må tenke meg om hver gang når jeg skal beskrive hvor ting befinner seg. Orienteringsans er ikke det jeg har mest av... ;-)

    SvarSlett
  18. Så flotte bilder! Vi fikk snø her i Oslo også, men i natt har det meste regnet bort. Jeg fortviler ikke. Den kommer nok fort igjen ;-)
    Så spennende at du kan lukte at et snøfall er på vei. Det er første gang jeg har hørt om. :-D
    Ha en fin helg Marit!
    Stein

    SvarSlett
  19. Stein, takk for det! Jo, det med å lukte snø har jeg hør om flere som kan, så det er nok ikke helt uvanlig ;-) Her er det fortsatt endel snø, men det har regnet her også i hele natt. Det kommer nok mer snø utover vinteren, men er redd det blir en vinter med mye glatt føre.
    Ha en fin helg du også!

    SvarSlett
  20. Flotte vinter bilder!!
    Og takk for din koslige kommentar:))
    God helg:)

    SvarSlett
  21. Inger Marie, god helg til deg også!

    SvarSlett
  22. Hej Marit.
    Blot inde for at sige hej.
    Ønsker dig en god tirsdag.
    Knus Hanne Bente ♥

    SvarSlett
  23. Hanne Bente, så hyggelig av deg! Klem fra Marit

    SvarSlett

Et lite vårtegn...

I dag så jeg svarttrosten/ Turdus merula for første gang i  denne vårvinteren som vi har nå. Jeg forstår godt at den ikke har villet komme t...