onsdag 28. desember 2011

Frø i jorda og frø i vann...

Etter noen dager med bare spising, så kan det være greit å gjøre litt også ;-) Her om dagen ble cliviafrøene plantet etter noen dager i vann. Jeg la samtidig i bløt noen blodbegerfrø som jeg fikk av ei i hagelaget, så de skal såes i morgen. Jeg satser på en tidlig vår...

Her er snøklokker fra i vår

Jeg var innom en Mester Grønn butikk i dag, og der hadde de allerede primula til salgs. Julestjernene var borte og det så mer ut som vår i butikken nå. Skal si det skifter fort...

Ha en fortsatt fin romjul!

20 kommentarer:

  1. Blodbeger ja, efter allt jag läst om dom genom sista året borde jag nog försöka få fatt i frö, men det får nog stå till nästa år igen.
    Primula, lite väl tidigt kanske, men ett löfte om vår :)

    SvarSlett
  2. Widzę, że Ci się już marzy wczesna wiosna. Pozdrawiam i życzę wspaniałego 2012 roku.

    Jeg ser at du har drømmer om tidlig på våren. Jeg hilser og ønsker deg en fantastisk 2012.

    SvarSlett
  3. Spent på å høre hvordan det går med cliviafrøene, og hvor lang tid det tar før de blomstrer. Lykke til med sådden! Frøkapslene på den ene av mine har skiftet farge til gult nå. Er det tid for å plukke dem, tror du?

    SvarSlett
  4. Hej Marit.
    Jeg tror på at det snart bliver forår.
    Jeg købte i sidste uge 2 aurikler ( hvide) og jeg har taget forsytiagrene ind.
    Min vin i udestuen har jeg klippet.
    Ønsker dig en god dag.
    Knus Hanne Bente ♥

    SvarSlett
  5. Ja nå braker det løs. Her skal også de første frøene i jord veldig snart og da går det slag i slag og snart er det vår pg sommer igjen :-)

    SvarSlett
  6. :-). Jest dobrze. Pozdrawiam

    SvarSlett
  7. Mia, de er flotte blomster, men en bør så frøene tidlig. Hvis jeg får frm mange planter kan du få en av meg. Men det vet jeg først når jeg har fått sådd frøene.
    Jeg syntes også det var litt tidlig med primula, for jeg liker å få de til å overleve så lenge at jeg kan plante de ut. Det er litt vel optimistisk i desember... ;-)

    SvarSlett
  8. Giga, ja jeg drømmer om en tidlig vår. Jeg ønsker også deg et godt nytt år!

    Tak, marzę o wczesną wiosną. Życzę Wam również szczęśliwego nowego roku

    SvarSlett
  9. orchis, ja det er alltid spennende å så cliviafrø. Jeg har hatt vekslende hell med de. Jeg har fått flere av de i blomst, men det tar noen år. Ikke for de utålmodige dette her ;-) Ja, mine frø var helt gule når jeg fikk de, så dine er nok snart modne.

    SvarSlett
  10. Hanne Bente, det er godt å høre at du også tror det blir en tidlig vår. Ha en fin dag du også! Klem Marit

    SvarSlett
  11. Trine, skal det bli tidlig blomstring, så må frøene i jorda snart ja. Det er deilig å tenke på at "snart" er det vår igjen! :)

    SvarSlett
  12. Nydelig bilde av snøklokker, jeg gleder meg allerede til de kommer...

    Du er tidlig ute med såingen. men litt romjulsaktiviteter er kjekt, jeg har funnet frem kataloger og er klar til å se over frøbeholdningen før jeg bestiller.

    Ha en fortsatt fin romjul!

    SvarSlett
  13. Blodbeger må såes nå, ja! Herlig syn av snøklokker, og jeg gleder meg til primulaene kommer i butikken! Jeg oppdaget i går at julerosene står med bristeklare knupper!

    SvarSlett
  14. Ja nu är det vår...
    Fas jag vill gärna ha lite snö innan allt sätter igång på riktigt.
    Ha det gott
    annika

    SvarSlett
  15. Randine, ja snøklokker gleder jeg meg til å se også! Jeg er sikkert litt vel tidlig ute med såingen, men klarer ikke å la være ;-)

    SvarSlett
  16. krepsemor, ja blodbeger må i jorda nå snart. Så fint at du har juleroser i knopp allerede nå. Jeg har ikke sett på mine enda, men det burde være knopper der også snart. Det er ikke noe snø i bedet der jeg har de.

    SvarSlett
  17. Annika, ja jeg ville også gjerne ha litt snø før det blir vår. Det er det sikkert muligheter for også. Men jeg vil gjerne ha en tidlig vår likevel :-)
    Ha det godt du også!

    SvarSlett
  18. Hei:)..du er i gang med frøene alt...flinke deg:)
    Legger du blodbeger frø i vann...?
    Jeg bare drysser de tynt i såkaret og det går bra....
    Ønsker deg et godt nytt år:)

    SvarSlett
  19. Inger Marie, ja jeg har begynt å legge frø i vann før jeg sår de. Jeg synes de spirer bedre da :)
    Godt nytt år til deg også!

    SvarSlett

Et lite vårtegn...

I dag så jeg svarttrosten/ Turdus merula for første gang i  denne vårvinteren som vi har nå. Jeg forstår godt at den ikke har villet komme t...