onsdag 22. juni 2011

Lett blanding...

I dag ble jeg endelig ferdig med å plante i det nye hostabedet. Jeg mangler bare noen flere aviser til å dekke med helt nederst i bedet mot bekken, men det kan jeg ordne en annen dag. Nyplantede bed ser helt merkelig ut med en gang, men det går seg til etterhvert når plantene får vent seg til sin nye plassering.
Siden jeg er inne på hosta, så tok jeg et bilde av et par andre hostabed også

Og så litt mer iriser...
'Butter and Sugar'


'Olympiad'
De første peonene har startet med blomstringen
'Mme. Calot'
Selvsådd orient valmue

10 kommentarer:

  1. Så fint med alle de grønfargene ,det er et stort bed du har gjort ferdig da ,det må vere koslig å ha bekken så nærme hagen. Marit.

    SvarSlett
  2. Flotte hostabed du lager, kjekt å se oversiktbilder. Peonene var bare nydelige!

    SvarSlett
  3. marot's, ja det er et kjempestort bed. Jeg lager bare store hostabed ser det ut som :-)
    Det er koselig med bekken ja.

    SvarSlett
  4. Randine, jeg prøver å bli flinkere til å ta oversiktsbilder. Det kommer nok flere peonbilder etterhvert.

    SvarSlett
  5. Det ser imponerande och maffigt ut med dina stora hoyabedd. Alla blad kommer mer till sin rätt när dom står granne med andre varianter. Och dina Iris och Pioner, härliga.
    Ha en fin midsommar :)

    SvarSlett
  6. Det var flotte hostabed og oversiktsbilder! Det er så fint for å få ideer til åssen en kan lage et bed!

    SvarSlett
  7. Mia, ja sånne bed med forskjellige bladfarger gjør seg. De finnes jo i så uendelig mange variasjoner, så det er mange å velge i.
    Ha en fin St. Hans du også!

    SvarSlett
  8. Gentiana nivalis, hyggelig at du synes det! Det er moro for meg også at andre finner inspirasjon i mine bilder :-)

    SvarSlett
  9. Det er så herlig med disse hostaplantene, som gir så mye frodighet og fyller ut "hullene", i tillegg er de jo både hardføre og vakre!

    SvarSlett
  10. Tintin, ja det er greie planter disse hostaene. De tåler det meste bortsett fra tørke da. Men det er jo ikke noe problem nå... ;-)

    SvarSlett

Et lite vårtegn...

I dag så jeg svarttrosten/ Turdus merula for første gang i  denne vårvinteren som vi har nå. Jeg forstår godt at den ikke har villet komme t...