fredag 3. juni 2011

Frøken Lilac

Jeg er en liten blyg frøken som gjerne vil være med på Moseplassens konkurranse Frøken Lilla.

Jeg er en Rhododendron yakushimanum 'Blurietta' og blir ikke så veldig stor i størrelse. Jeg kommer i fra øya Yakushima som ligger sør for Japan. Der er det veldig fuktig, og det sies at det "regner der 35 dager" i måneden. Så jeg trives best i halvskygge, og i fuktig jord.
Noen mener at min farge er uvanlig for min art, men det bryr jeg meg ikke noe om. Jeg synes at lilla er den peneste fargen, så det så! :-)

8 kommentarer:

  1. Kjempefin! Lykke til i konkurransen.

    SvarSlett
  2. Frøken Lilac var helt nydelig - likeså akeleiene i hovedbildet! Lykke til i konkurransen!
    Takk for kommentar hos meg - og ha en fin helg du også!

    SvarSlett
  3. Så søt hun er :)
    Og kos at du er med på konkurranse!

    Også har jeg nå lagt henne inn.
    Jeg vil tro du ikke husket å legge inn lenke til selve bloggposten, men la lenke til forsiden av bloggen?
    Stemmer det?

    SvarSlett
  4. Anne, ja det stemmer. Jeg fant ikke ut av hvordan jeg bare fikk bare bloggposten opp. Takk for at du hjelper meg!

    SvarSlett
  5. orchis og Tyra, takk skal dere ha :-)

    SvarSlett
  6. Frøken Lilac var kjempefin!!! Har ikke så mye lilla i hagen -enda... men det kommer nok!!!
    Lykke til i konkurransen!
    Klem fra Hagealven

    SvarSlett
  7. Hagealven, ja lilla er en fin farge i hagen. Den passer til mye, bortsett fra rødt kanskje. Du må nok få deg noen lilla blomster! :-)

    SvarSlett
  8. Nydelig farge på denne frøknen. Utrolige disse rododendronene.
    Lykke til!

    SvarSlett

Et lite vårtegn...

I dag så jeg svarttrosten/ Turdus merula for første gang i  denne vårvinteren som vi har nå. Jeg forstår godt at den ikke har villet komme t...