torsdag 23. juni 2011

Før og etter...

Sånn så det ut i vår...
...og sånn ser det ut nå.
Roscoea cautleyoides er en merkelig plante som jeg kjøpte i fjor. Gul er ikke min favorittfarge, men grei nok på denne raringen. Jeg hadde aldri trodd den skulle overleve den vinteren som var. Trodde ikke den var så veldig herdig, men der tok jeg feil.
Oversiktsbilde av nedre del av plenen
Hvit peon før den åpner seg helt
Mørk dicentra uten navn inntil jeg finner igjen navnelappen.

Edit. Den heter Dicentra formosa 'Bacchanal'


Ha en fin St. Hans!

7 kommentarer:

  1. Så flott det nye bedet ble. Der har du gjort litt av et arbeid.
    Av og til overrasker enkelte planter og klarer seg bedre enn man tror. Jeg bare har sett roscoea i blått, hvitt og lilla, men ser den finnes i rødt og gult også.

    SvarSlett
  2. Det var litt av en forskjell, ja! Du har gjort en kjempejobb, og så flott det ble. Tenk når det vokser til!
    Ha en flott helg!

    SvarSlett
  3. Mariann, jeg hadde foretrukket at blomsten var hvit eller lilla ja, men det får ikke hjelpe. En kan bli overrasket på herdigheten ja. Godt det er den veien også!

    SvarSlett
  4. krepsemor, ja det ble en forskjell. Det blir finest til neste år når alle hostaene kommer på nytt fra rota. Ha en flott helg du også!

    SvarSlett
  5. W pokazywaniu na zdjęciach jak było a jak jest, widać jak pięknie wszystko rośnie. Pozdrawiam

    SvarSlett
  6. Så fint med ny rabatt. Det ser alltid så välställt ut hos dig. Den lilla gulingen var en ny bekantskap, den må jag se närmare på. Men vilken fin rabatt du har nederst av gräset. Den är ju full av färg också utan blommor. Blev sittande och studera bilden länge :)

    SvarSlett
  7. Mia, ja sånn kan det se ut på bilder ;-)

    SvarSlett

Et lite vårtegn...

I dag så jeg svarttrosten/ Turdus merula for første gang i  denne vårvinteren som vi har nå. Jeg forstår godt at den ikke har villet komme t...