onsdag 9. februar 2011

Litt frøoppdatering

Nå har hostafrøene begynt å spire for alvor. Antagelig hadde jeg det for tørt til å begynne med, så derfor tok det lang tid før det skjedde noe. Nå har jeg begynt å prikle de første over i egne potter. Det jeg er er på jakt etter er stripete hosta, og alle andre avik ;)
Jeg har også fått opp noen som skal bli veldig mørke grønne, og de har allerede store blader i forhold til de andre som ble sådd samtidig. Spennende!
I år tror jeg at jeg får 50 potter med blodbeger! Det er ny rekord her i huset. Noen skal til min mor som er flink til å få frem modne frø, og noen skal selges på planteauksjonen i mai.
 Resten skal få blomstre i min hage, så her blir det blodbeger for alle pengene.

På bildene under har jeg funnet frem noen bilder av hosta med spesielt vakre blader, etter min smak da ;)


Her er et blad av  'Frosted June'


'Great Expectations'


 'Remember Me'
'Kiwi Full Monthy'

2 kommentarer:

  1. Flotte bilder av hostablader!
    50 blodbegerbarn blir litt å holde styr på fremover - men det blir nok flott til sommeren...

    SvarSlett
  2. Randine, ja det er mange barn å holde styr på. Det er jo ikke sikkert alle overlever, så antallet kan jo bli litt mindre.

    SvarSlett

Nok en amaryllis i blomst!

 Ja, det dukker opp både det ene og andre her nå både inne og ute. Jeg starter i dag med to amaryllis som jeg plantet i november, men de har...