onsdag 1. desember 2010

Brrrrr....

 I dag tidlig var det 22 minus her, og det er kaldt selv til å være på disse kanter når kalenderen bare viser 1. desember. Mannen i huset har vært rundt hele huset for å fylle etter med snø slik at det isolerer godt nå i kulda. Det luner veldig når en bor i et gammelt hus.

Jeg var på altmuligbutikken i dag (dvs. noe ala Felleskjøpet men har malingsbutikk, snøfresere, ovner, litersmål, fuglemat osv.) for å kjøpe en tapetkost, og der fant jeg et fulglematstativ i tre til å sette på bakken. Det kom her om dagen en reklamesak for Felleskjøpet, og det var der jeg så det første gangen. Når jeg kom i nevnte butikk i dag, så var det akkurat en stk. igjen fra i fjor av nettopp dette. Det gikk greit å sette det sammen, og det ble plassert rett på bortsiden av stuevinduet så jeg og kattene kan nyte synet av fuglene som spiser. Fugler er veldig skeptiske til alt som er nytt, så det var ingen der i dag. Jeg la ut både solsikkekjerner og peanøtter til de, så de kommer nok. Jeg lagde også en ny posjon av hjemmelagde meiseboller i dag, så her får de i hvertfall nok å spise fremover. Jeg synes det er så koselig å se på de når de spiser. Noen andre som hadde vært og spist brød som lå på bakken var rådyra. Det så jeg av alle sporene i dag under treet hvor brødet til fuglene blir lagt. Jaja, det er bedre at de spiser brød enn planter.

I posten i dag kom den første juleplatten som jeg har kjøpt i fra Sverige. Den var veldig godt pakket, og kom frem hel og fin.  Hyggelig med sånne overaskelser i posten.

Jeg er godt i gang med innkjøp av julegaver. Det er like godt først som sist å komme i gang med det, for det blir bare stress og mas av det når det er kort tid igjen til jul.


6 kommentarer:

  1. -22 blå høres iskaldt ut, nå skal temperaturen stige til helgen og det håper jeg den gjør...
    Kjekt med ny fuglemater, småfuglene fryser nok også i kulden.

    SvarSlett
  2. -15 her nå. Vi forer også fuglene. De trenger mye mat nå når det er så kaldt.

    SvarSlett
  3. Randine, ja det er skikkelig iskaldt, det er helt sikkert.
    Fuglene inntok fuglemateren i dag, så den ble fort populær. Ja, stakkars små fugler, de må jo fryse forferdelig i kulda.

    smgj, ja de trenger ekstra mye mat nå og masse fett.

    SvarSlett
  4. Huff det høres veldig kaldt ut. Kald her også med 10 minus eller lavere og småfuglene spiser meiseboller og solsikkefrø som bare det.
    Med den fuktige lufta vi har på Sunnmøre er 10 minus veldig kaldt.

    SvarSlett
  5. New Dawn, ja jeg skjønner at det må være fryktelig kaldt på dine trakter. Her er luften mye tørrere, så det virker ikke så kaldt som det kasnkje høres ut.

    SvarSlett

God jul eller var det god påske?

 Vi er så heldige her nå for værgudene ombestemte seg brått angående våren. Snøen har lavet ned i to dager her, men heldigvis så blir det ik...