torsdag 11. november 2010

Snø i hagen

 I dag tidlig var det 15 minus her, og i går kom det 15 cm med nysnø.  Siden det ble så fryktelig kaldt i natt, så er jeg glad for den snøen som kom som la seg beskyttende over alle plantene som står ute i potter. Det har begynt å snø igjen nå i ettermiddag, så den blir nok liggende fremover.

Vi hadde årsmøte i hagelaget her om kvelden, og jeg hadde mest lyst til å gi meg som leder etter to år. Men valgkomiteen klarte ikke å få noen andre til å overta, så da får jeg ta jobben enda et år.

Jeg var ute og knipset noen bilder i dag i finværet. Selv om jeg ikke liker snø, så må jeg innrømme at jeg synes at snø er pent å se på om ikke annet ;)

18 kommentarer:

  1. Pent å se på, og fin vinterdyne for plantene. Men jeg gruer! Vi har ingen enda, men de truer med snø i natt. Heldige hagelag som får deg til leder videre! :D

    SvarSlett
  2. The snow is beautiful to look at, especially when frost crystals decorate the trees, but by February I don't find it so pretty anymore. :)

    SvarSlett
  3. Flotte bilder av snø, men - 15 grader er kaldt...

    SvarSlett
  4. Pent, ja, men... brrrr!
    God helg!

    SvarSlett
  5. Berit, ja det er pent å se på, men det er også alt. Så rart at ikke du hadde fått snø enda da? Men du fikk kanskje i natt? Her er det kommet nye 10 cm i løpet av natten.

    Vet ikke om de er så heldige da, for jeg føler meg tom for nye ideer. Men det går seg vel til i år også.

    SvarSlett
  6. Northern Shade, yes, it is pretty to look at, but I am not so very fond of the snow. I agree with you that in February the snow is not pretty anymore. By then I am sick and tired of the snow.

    SvarSlett
  7. Randine, ja pent er det, og 15 minus er fryktelig kaldt. Det var faktisk hele 15,4...

    SvarSlett
  8. orchis, ja brrrr.... Du er heldig som slipper sånt ;)
    God helg til deg også!

    SvarSlett
  9. nydelig!
    Her er det sånn trist snø ute, sånn som er i ferd med å smelte vekk og som bare er våt og kjip. Men jeg er glad til så lenge det ikke legger seg tykke dyner på noen uker, liker snø, men liker ikke å være innesnødd i månedsvis.

    God helg Marit!

    SvarSlett
  10. Anne, takk for det. Her er det i ferd med å legge seg til store dyner allerede. Jeg liker ikke å bli innesnødd så tidlig i vintersesongen. Det laver ned for øyeblikket, så dette tegner til å bli mye snø i år :(
    God helg til deg også!

    SvarSlett
  11. Her har det også kommet en del snø, men vi har hatt en del kalde netter før dette laget kom. hutre. Snøbrøyteren var innom i stad, så da er det vel vinter da, sånn basta bom....vi får vel så litt. Gratulerer med fortsettelsen av ledervervet i hagelaget. Det er så kjekt når noen tar på seg den jobben :-)

    SvarSlett
  12. Tove, ja det ble noen kalde netter her også før snøen kom for alvor. Litt barfrost er egentlig bra, men ikke for mye.

    Takk for det. Det er ikke så lett å få folk i dag til å ta lederverv.
    Det var ingen her som ville, så skulle det bli noen fortsettelse av hagelaget måtte jeg bare ta jobben. Det er vel samme problemet til neste år også tenker jeg ;)

    SvarSlett
  13. Brrr så kaldt!! Gratulerer med fortsatt verv. Ha en god helg!

    SvarSlett
  14. Takk for det, Tyra! Ha en flott helg du også! :)

    SvarSlett
  15. Så nydelige snøbilder du har tatt. Ren hvit snø er jo nydelig å se på, men jeg kan klare meg med bilder foreløpig.

    Så bra at du stiller som leder enda et år, håper det blir Ok, selv om du ønsket avløsning.

    Ha en fin helg!

    SvarSlett
  16. Mariann, jeg skjønner godt at du klarer deg med bare snøbildene. Vinteren er grei på bilder, det er helt sikkert ;)

    SvarSlett
  17. Så bra at du vil prøve litt til. Vår leder har vel vært ca 20 år, så det er ikke lett å få noen til å ta tillitsverv. Jeg sa ja til to nye år som sekretær (årsmøte er ikke før på nyåret), men er jo ikke god til å skrive, da !!! Snøen legger seg som en hvilende dyne over hagen, så kan vi puste ut en stakket stund. Lykke til videre som leder.

    SvarSlett
  18. Bjørg, takk for det. Det er noe sånt jeg er redd kan skje her også. 20 år som leder er jo fryktelig lang tid.

    Ja, det er hvit dyne her også selv om det har blitt veldig mildt og vått. Vi får nyte et pusterom før frøsåingen starter :)

    SvarSlett

Et lite vårtegn...

I dag så jeg svarttrosten/ Turdus merula for første gang i  denne vårvinteren som vi har nå. Jeg forstår godt at den ikke har villet komme t...