tirsdag 2. juni 2009

Vanning og atter vanning

I dag startet jeg dagen tidlig ute i hagen, og med hodet fullt av oppgaver som skulle gjøres. Av en eller annen grunn, så får jeg bare gjort halvparten...

Men jeg har i hvertfall fått klippet hele plenen (omtrent et mål), og har fått klippet alle kanter som hadde vokst seg langluggede. Nå ser hagen betraktelig bedre ut. Etter det satte jeg på sprederen, og har fått vannet halvparten. Hagen her er stor når jeg skal vanne ja, for nå har jeg jo stelt meg til med planter overalt. Det tar virkelig sin tid å vanne skikkelig...

Jeg rakk ikke å få plantet noen aurikler i dag heller, men de står i skyggen og er godt vannet. Men de står som første gjøremål i morgen uansett vær og føreforhold ;-)

6 kommentarer:

  1. Overgartneren vannet for oss i to omganger i dag. Skal se de skurene beveger seg mot deg. :-)

    SvarSlett
  2. Jo jo du er nå heldig som i alle fall rekker halvparten av dine dagsplaner!!!

    Det er knusk tørt her og - men det blir vist dårlig med vanning - det er så mye annet som bare "må" gjøres først!

    Ha en fn dag Marit!

    SvarSlett
  3. Anita, vi fikk to bittesmå byger her også, men det var ikke nok til å fukte jorda engang. Så det monnet veldig lite her. Du var jo heldig som fikk litt regn!

    SvarSlett
  4. Harryford, ja det er jo noe å rekke halvparten også ;-)

    Jeg vil tro at det er temmelig tørt overalt, for både vinden og varmen har vel vært i store deler av landet. Ja, jeg har lest at du har mye å gjøre. Får håpe du får vannet litt innimellom da!

    Ha en fin dag du også :-)

    SvarSlett
  5. Plenklipping og kantklipping gjør hagen mye ryddigere og er et godt stykke arbeid.

    Her er det inge overgartner som vil vanne, så det får bare være....

    SvarSlett
  6. Randine, ja det såbetraktelig bedre ut etter den jobben. Jeg er ikke opptatt av å ha en striglet hage, men sånt er veldig greit å gjøre en gang i mellom.
    Ingen overgartner som vanner her heller. Bare noen få drypp er ikke nok, så skal det bli noe vanning må jeg nok gjøre det selv ;-)

    Får håpe du får en byge eller to da, slik at alt det grønne greier seg til du får vannet :-)

    SvarSlett

Et lite vårtegn...

I dag så jeg svarttrosten/ Turdus merula for første gang i  denne vårvinteren som vi har nå. Jeg forstår godt at den ikke har villet komme t...