søndag 7. juni 2009

Flere bilder fra Ramme gård

Dette er det første en ser når en kommer dit

Trapp med stauder, bl.a. Lewisia

Gullregn så langt øyet kunne se

Hvit trepeon, Paeonia rockii tror jeg

Azalea i full blomst

Disse minner meg om terracottakrigere

Det var mange flotte trær rundt dammene


Rhododendron var det mye av der

Vannfontene
Her var det utrolig nydelig

Veggen bak scenen som var kledd med eføy

Sitteplasser foran scenen


Bekk omkranset med bregner

Vannfall med masse hosta rundt

Et lite dansk hus med en nydelig fontene

Utsikt utover hageanlegget med søyleblodbøker

Gul trepeon, Paeonia lutea ludlowii eller noe sånt...

Vann var det overalt

En nydelig trepeon

Gullregn og trepeonknopper


Etasjeprimula, Primula beesiana tror jeg...

En av de mange vannfontenene

Denne fontenen sto også der.... ;-)

4 kommentarer:

  1. Der fikk jeg meg en tur igjen :) Jeg har den deilige Rammefølelsen enda, håper den sitter lenge i!

    Det hadde vært moro å overvære et teaterstykke der, tror det er helt spesiellt stemningsfullt om kvelden når de tenner alle de små 'julelysene' i søylebøkene bl.a.

    SvarSlett
  2. En slik hage skulle man hatt (råd til)! Den statuen/fontenen på siste bilde hadde nok satt en spiss på min hage... Hoho!
    God uke ønskes deg.

    SvarSlett
  3. Ja Ninni, der ble en inspirert så det holder for en stund. Vi får håpe den varer lenge!

    Sommerteater er sikkert en flott opplevelse der.

    SvarSlett
  4. orchis, ingen sak å ha en sånn hage når en er millionær. Men han har i hvertfall brukt pengene sine på noe fornuftig der. Ja, den statuen kunne jeg også tenkt meg å ha i hagen, men da hadde vel naboene fått sjokk...hihi ;-)

    Ha en flott uke du også!

    SvarSlett

Et lite vårtegn...

I dag så jeg svarttrosten/ Turdus merula for første gang i  denne vårvinteren som vi har nå. Jeg forstår godt at den ikke har villet komme t...