onsdag 21. januar 2009

Takmåking og flere liljebilder






























I dag ikledde jeg meg vinterdressen og baset ut i snøen for å måke av noen tak her. Først ut var kattegården, for der legger snøen seg oppå veldig fort selv om det bare er nettingtak. Det har regnet i hele natt og snøen var ultratung. Neste stopp var drivhuset, og det var så tungt at jeg fikk ikke av alt. Jeg tror det var nødvendig, for taket bulet innover når jeg tittet inn. Det siger alltid sakte av når snøen blir så tung, men jeg tar alltid av det verste for å spare konstruksjonen for unødvendig trykk av blytung snø.

11 kommentarer:

  1. Nydelige liljebilder, mye hyggeligere enn januar regn/snø...

    Bra du fikk reddet drivhustaket og kattegården for snømengdene.

    SvarSlett
  2. Åh, liljer..... Snart. Ikke lenge til de første spirene dukker opp. Gleder meg!

    SvarSlett
  3. Flotte liljebilder. Det er nok lurt å fjerne litt snø, ja.
    Det er ikke moro å være postbud på dette føret. Om du så Telemark-TV igår, så var gubben min der som det syklende postbud. Jeg er glad jeg har bil !!!

    SvarSlett
  4. Fantastiske bilder. Jeg lengter etter sommer og masse planter i blomst.

    SvarSlett
  5. Ja Randine, liljebildene viser i hvertfall hva som er i vente.
    Ja, reddes det som reddes kan, for nå er takene blytunge pga. alt regnet som er kommet oppå snøen.

    SvarSlett
  6. Ja solfrid, du har vel noen liljer å vente på du også ;-)
    De første skuddene er ikke oppe av jorda her på lenge ennå, men jeg vet de kommer og det er det viktigste.

    SvarSlett
  7. Bjørg, jeg satt og så på distriksendingen i går kveld, og jeg tenke på at det kanskje var mannen din, ja. Han virket jo glad og fornøyd han med syklingen på det fryktelige føret. Skjønner godt at du er glad du har bil.

    SvarSlett
  8. Vivi, det gjør jeg også! Jeg lengter som bare det etter sol, sommer og masse blomster :-)

    SvarSlett
  9. Åhh så mange fine liljer du har! Jeg er utrolig glad dem, de er bare helt nydelige! :D

    SvarSlett
  10. Takk for det, Heidi! Jeg er veldig glad i liljer, og skaffer meg stadig nye. Det finnes jo så utrolig mange fine sorter, at det er vanskelig å ikke ende opp med veldig mange etterhvert ;-)

    SvarSlett
  11. Hei Guri! Hyggelig å høre fra deg :-) Vinteren er like ille hvert år, så da må jeg jo finne frem noen bilder som forteller om at det er ikke sååå lenge til det er sommer igjen!

    SvarSlett

Et lite vårtegn...

I dag så jeg svarttrosten/ Turdus merula for første gang i  denne vårvinteren som vi har nå. Jeg forstår godt at den ikke har villet komme t...