fredag 31. oktober 2008

Du store alpakka

Det er ikke det berømte sitatet av Gisle Straume som lektor Tørdal i Stompa jeg sikter til. Neida, jeg kjøpte med noe garn i dag for å ha noe å drive med slik at jeg får enda mer vondt i armene... ;) Ikke akkurat derfor kanskje, men jeg har ikke strikket på lenge, og fikk lyst til å strikke litt. Var på Kongsberg og fant garn fra et firma som heter nettopp Du Store Alpakka. Det er ekte alpakkaull, altså lamaull. Bløtt som bare det, og ligner ikke på vanlig ullgarn. I hverfall så kjøpte jeg garn til en genser, og har strikket i hele ettermiddag. Med de smertene i armene det medførte, så blir nok ikke genseren ferdig med det første... :(

Ikke noe hagerelatert å melde, hagen ligger nedsnødd med 20 cm med snø og det er 4 kalde ute :(

3 kommentarer:

  1. Alpacca garn er bare sååå nydelig! Godt og varmt og ikke klør det heller. Lykke til videre med strikkinga!(Håper armene holder så du får det ferdig i vinter)

    SvarSlett
  2. Jeg har også strikket i alpakka, det er koselig med et strikketøy. Jeg holder meg til sokker for tiden, de blir iallefall ferdige.

    Håper kulden snart slipper taket....

    SvarSlett
  3. juni, ja det er et flott garn. Jeg har ikke strikket av det før, men liker garnet veldig godt.

    randine, det er absolutt koselig med strikketøy nå når hagesesongen er over for i år. Sokker er veldig greit å strikke. Kanskje det var sokker jeg skulle ha valgt i steden? ;)

    Kulda er verre enn i går, for nå er det minus 11 her. Brrrrrrr.....

    SvarSlett

Nok en amaryllis i blomst!

 Ja, det dukker opp både det ene og andre her nå både inne og ute. Jeg starter i dag med to amaryllis som jeg plantet i november, men de har...